Recenzia:Recenzia Elsa & Fred

2.5
On11. novembra 2014Naposledy zmenené:11. novembra 2014

Shirley MacLaine a Christopher Plummer vnášajú do podpriemerného materiálu triedu a hĺbku v septuagenarianskej romanci Elsa & Fred.

zomrel človek mravca vo vojne o nekonečno
Viac informácií elsa-fred

218398-elsaandfred

Bolo by treba veľa premrhať talenty Shirley MacLaineovej a Christophera Plummera, ale Elsa a Fred sa k tomu strašne blíži. Bez toho, aby bolo treba viac než len zásluhy veteránskych hercov, bezvýznamná romantická dráma vybočí z premýšľania o príjemnom a späť. Počas scén improvizovaného behu páru po rušnom meste a hľadania iskry prostredníctvom delikventnejších pôžitkov film nachádza svoj pulz. Keď sme zavretí v ich bytoch a sledujeme ich namáhavé pokusy o nájdenie priateľstva, Elsa a Fred je stiahnutý neaktivitou scenára.

Ľahostajne v réžii Michaela Radforda z Poštár slávy, dráma sa zameriava na dvoch seniorov žijúcich v priľahlých, zlatom osvetlených bytoch v New Orleans. Elsa Hayes (MacLaine) je trochu výtržníčka a snaží sa dostať z platenia za poškodenie športového auta tým, že rozohráva svoje nedôverčivé vlastnosti pre seniorov. Rozvedená od svojho dlhoročného manžela si udržuje bezpečnú vzdialenosť od zvyšku svojej rodiny. Elsa sníva o tom, že nechá svoje skromné ​​bývanie na horúčku v Ríme, ktorá by napodobňovala postavy z jej obľúbeného filmu Fellini’s Sladký život .

Zatiaľ čo Elsa miluje jazdu po meste a chce byť aktívna, 80-ročný Fred Barcroft zriedka opúšťa svoju posteľ. Ležanie na gauči a čítanie nekrológov nazýva aktivitou. Ležaním po svojom byte sa však nemôže vyhnúť neustálym návštevám svojej panovačnej dcéry Lýdie (Marcia Gay Harden) a jej manžela inžiniera Jacka (Chris Noth). Dúfajú, že Fred použije niektoré zo svojich úspor na spolufinancovanie jedného z Jackových vynálezov, ale Fred by radšej zostal sám.

Elsa a Fred je pomerne konvenčná romanca, ktorá berie maniakálny stereotyp dievčenskej vysnívanej dievčiny a zvyšuje vek postavy. Sny Elsy o Taliansku a jej odhodlanie prežiť posledné roky naplno sa zrazili s jeho postojom mopey. Namiesto toho, aby sa vyhla Fredovmu pesimizmu, pokiaľ ide o starnutie, sa Elsa venuje svojmu času otváraniu Fredovho sveta a dostať ho von. Nechám ma v pokoji odpočívať, prikáže jej Fred. V pokoji odpočíva iba mŕtvy, volá späť.

Radford, ktorý sa na scenári podieľal s Annou Pavignano, trávi takmer polovicu z 97-minútového času filmu snahou vyrovnať sa tomuto nevyhnutnému párovaniu. V čase, keď sa medzi oboma postavami konečne zmocní romantická iskra, zostáva už len toľko priestoru na riešenie ich milostného vzťahu. Vo výsledku sa prvá polovica filmu zaťahuje, zatiaľ čo druhá polovica je príliš krátka.

spider-man návrat domov koncept umenie

Podľa drámy španielsko-argentínskeho filmu z roku 2005 má dráma veľké herecké obsadenie, ale je u nich málo využiteľná. Keď sa Gay Harden a Noth objavia na obrazovke, hovoria príliš rýchlo a takmer kričia svoj dialóg, akoby Radfordovým hlavným smerom bolo udržiavať energiu, ale čoskoro vystúpiť zo zostavy, aby sa produkcia pohla včas. Jared Gilman (z Kráľovstvo východu mesiaca sláva) má štíhlu rolu Fredovho vnuka Michaela, ale takmer nie je čas ani na to, aby sa ich vzťah rozvinul. Scény s ich ďalšími členmi rodiny, ktoré narúšajú čas, ktorý Elsa a Fred strávia spolu, sú uponáhľané a zbytočné. (Postavy v nich často nahlas zvolávajú, na čo myslia, čo by bez prítomnosti kamery alebo scenára neurobili.)

Zachraňujú prítomnosť MacLaina a Plummera skôr ľútostnú romantiku? Takmer. Prvý, ktorý od roku 2011 nemal významnú rolu na veľkej obrazovke Bernie , dáva svojim vrúcnym úsmevom a drzými ústami dimenziu žene naplnenej sympatiami a prefíkanou inteligenciou. Plummer zaznamenal neskorú kariérnu podporu, ktorú poháňal jeho návrat na divadelné dosky a víťazstvo Oscara za Začiatočníci , a aj tu vyhráva. Aj keď je Fred cantankerské klišé, okamihy, keď sa postava nechá otvoriť a objať malý čas, ktorý jej zostáva, sú príliš srdečné na to, aby ju ignorovala.

Ako film o senioroch, ktorí sa snažia odraziť ducha smrti podpálením novej lásky, Elsa a Fred sa môže pochváliť určitou tematickou váhou, ktorá však nakoniec klesá k jej konvenčnosti. MacLaine a Plummer majú oslnivú chémiu a je také veselé sledovať ich, že film zostáva nádherný aj cez matnejšie škvrny. Avšak s takým pozoruhodným javiskovým dielom, ktoré stojí za týmito uznávanými hercami, si možno predstaviť iba hĺbku, ktorú by títo dvaja ľudia mohli týmto postavám vniesť, keby dostali čas nechať tieto postavy dýchať v centre pozornosti divadla.

12 opíc, sezóna 1, epizóda 2
Recenzia Elsa & Fred