Recenzia: The Duel Review
Bernard Boo

1.5
On26.06.2016Naposledy zmenené:26.06.2016

Duel je nezabudnuteľná, zmätená záležitosť, ktorá premrháva svoje dve charizmatické vedenie na nekonečných scénach tonálnych vinárstiev.

Viac informácií The Duel Review

Duel

Filmovo plochý, pomalý western, ktorý sa cíti úplne bez krvi, napriek tomu, že ponúka niekoľko postriekaných tekutými červenými látkami, Duel je chaotický výpadok, ktorý si vystreľuje do nohy nesúrodým rozprávaním a nedostatkom umeleckého videnia. Je to zabudnuteľná, zmätená záležitosť, ktorú do istej miery povýšia dvaja vedúci, ktorých kontrastné štýly idú nečakane dobre dokopy - iba o jedinej pozitívnej poznámke, na ktorú treba poukázať.

Do rivality, ktorá je stredobodom filmu, pritiahne náruživú prítomnosť pokeru a jeho tvár je Liam Hemsworth, ktorý hrá Texas Rangera Davida Kingstona. Je rok 1866, čas, keď Rio Grande pôsobilo ako hranica medzi Mexikom a USA, keď sa po rieke začalo plaviť sprievod mexických mŕtvol, je David nadriadenými Rangermi vyslaný na tajnú misiu k vyšetrovaniu hlavného podozrivého, náboženského vyznania vodca menom Abraham Brant (praskajúci, vtipný Woody Harrelson), ktorý žije v odľahlom meste proti rieke. V hre je skutočnosť, že neter mexického generála je údajne uväznená, ak zomrie, stávka na istotu je totálna hraničná vojna.

Predtým, ako David vyrazí na cestu, zastaví ho jeho mexická manželka - Marisol, ktorú hrá Alice Braga -, ktorá trvá na tom, aby ju vzal so sebou. David sa obáva, že by jeho neprítomnosť nenapraviteľne zaťažila ich manželstvo. (Riziko, že ju privedieme na takúto nebezpečnú misiu, určite preváži nad rizikom nechať ju na pár týždňov doma, ale kvôli vysokej dráme sme môžete nechať tento jeden obrázok). Keď dorazia k príslovečným bránam Abrahámovho pekelného mesta, víta ich jeho bratty syn Isaac (Emory Cohen), ktorého lemuje pár ufúľaných a páchnucich stúpencov. Nie je to najteplejšie privítanie, ale Abrahám to vynahradzuje tým, že im dal dom, v ktorom môžu bývať, a Davida vymenoval za mestského šerifa, zdanlivo z čista jasna. Je zrejmé, že Abrahám je impozantne inteligentný cieľ, keď sa začnú hry na myseľ typu „myš a myš“ a on začne od seba deliť Davida a Marisol. Jediným východiskom nášho hrdinu je odhaliť Abraháma pre príšeru, ktorou je, čo sa ukazuje ako dosť ťažké, keď je obklopený iba hrdlorezmi a členmi stáda holohlavého kazateľa.

Harrelson je bezpochyby bijúcim srdcom tejto inak komatickej inscenácie, ktorá svojou charizmou a prenikavým pohľadom krotí scény. Abraham, zastrašujúci vodcu kultov ako každý, pôsobí ako pekné porovnanie s Davidovou tvrdou a tlmenou značkou hrdinstva. Je ľahké si predstaviť, že bez toho, aby sa Harrelson odrazil, by Hemsworthovo vystúpenie rovno sploštilo film. Našťastie to tak nie je, mladý Aussie v skutočnosti vychádza celkom dobre ako tichý kovboj, ktorý sa môže pochváliť impozantným rámom a tvrdými fúzmi, ktoré sú ideálne pre jeho robustnosť niekoľkých slov (zvyčajne je obsadený ako pekný chlapec, ktorý flirtuje). a chichotá sa s hviezdičkami s mäkkou pokožkou, čo pre neho skoro nikdy nefunguje).

V scenári Matta Cooka kolujú niektoré zaujímavé myšlienky - náboženská indoktrinácia, duševné následky vraždy, sladké zvádzanie pomsty - ale on a režisér Kieran Darcy-Smith ich nepreskúmajú dostatočne dôkladne. Veľa z toho možno pripísať tonálnemu zvíťazeniu, že film niekedy spadne do drážky tábora vykorisťovania (hadia párty v kostole!), Len aby sa vrátil do reality, aby mohol David sedieť a premýšľať o svojom živote a manželstve ako slnko sady. Film nikdy nenachádza svoj rytmus a bol by sa úplne vykoľajil, nebyť toho, že by sa Harrelson ukazoval tak často vyvážiť veci. Postava Braga predstavuje iba ďalšie rozptýlenie, robí rozhodnutia a rozhodnutia, ktoré vedú k poškriabaniu hlavy, v najlepšom prípade žalostne nevysvetliteľné a v horšom prípade vyslovene nezmyselné - vhodný tonálny popis takmer každej scény.

Pretože Duel Prechádza od vážnej introspekcie k campymu násiliu, potom sa znova a znova vracia k vážnosti, krviprelievanie sa začína javiť čoraz nevkusnejšie a nepotrebnejšie. Takéto nezrovnalosti by boli trochu zahladené výraznejšou vizuálnou osobnosťou, ale bohužiaľ, na celej tej zatracenej veci sa nedá nájsť jediný nezabudnuteľný záber. Nezdá sa, že by kameraman pracoval s nejakým pohybom alebo energiou, čo by bolo v poriadku, keby boli skladby zaujímavé - ale nie sú. Vrcholná situácia medzi Davidom a Abrahámom je v skutočnosti zinscenovaná celkom dobre, až na to, že je to príliš málo a určite neskoro.

The Duel Review