Recenzia: Downwell Recenzie
Tyler Treese

4.5
On27. mája 2016Naposledy zmenené:27. mája 2016

Downwell je vynikajúci a priam návykový doplnok do knižnice PlayStation Vita. Je to jedna z najlepších možností pre vreckové počítače a je to čistá radosť hrať v krátkych dávkach.

Viac informácií Downwell Recenzie

Downwell Recenzie

Jedným z najlepších aspektov vzostupu vývoja nezávislých hier je to, že sa dočkáme hier pochádzajúcich zo štúdií z celého sveta vrátane krajín, ktoré by sme možno nečakali, ako napríklad Saudská Arábia. Je kuriózne, že z Japonska nevychádzalo veľa nezávislých hier, a to aj napriek značnému vplyvu krajiny na priemysel. Preto bolo minulý rok veľkým prekvapením, keď vyšiel Ojiro Fumoto, tiež známy ako Moppin Downwell na PC a novších, iOS.

točia film o tínedžeroch

Rýchla platforma, ktorá je primerane pomenovaná, pretože má hráčov padajúcich pri studni, si okamžite našla publikum na oboch platformách. Tento úspech viedol k tomu, že bol prenesený na PlayStation 4 a PlayStation Vita a hra našťastie pri prechode nestratila nič zo svojho kúzla. Oba tieto porty sú bezchybne urobené a ešte viac hráčom predstavia, ako zábavné je skočiť do studne (neskúšajte to doma, deti).

Čo je zvláštne? Downwell možno nájsť v jeho čistej jednoduchosti. Zatiaľ čo ostatní roguelike majú radi Vstúpte do Gungeonu a Spelunky sú plné tajomných predmetov a mechaniky, ktoré sa naučia až po niekoľkých hodinách hry Downwell je známe vopred. Hráči jednoducho stlačte tlačidlo „X“ na ovládači, aby ste skočili, a opätovným stlačením vystrelíte guľky z guľometov protagonistu (čo môže byť len najlepšia zbraň vôbec). To sú všetky schopnosti, ktoré máte, a je to všetko, čo musíte urobiť, aby ste sa pustili do dna tajomnej studne. Iste, je tu veľa hĺbky, ale Downwell nikdy sa nedostane od ľahko naučiteľnej hry, ktorá je zábavná od samého začiatku.

Downwell Recenzie

kapitán america divadlo občianskej vojny dátum vydania

Moje prvé výlety do studne netrvali dlho, pretože som neustále narazil na netopiere a žaby. Nakoniec som sa dostal na kĺb Downwell a od vytrvalosti som sa začal učiť pokročilejšie techniky. Pri páde by som strieľal guľky, takže spätný ráz spomalil moju hybnosť, a tak som si mohol lepšie naplánovať svoj pád. To bolo kľúčové pre udržanie komba nažive, pretože hra neustále odmeňuje hráčov za to, že získavajú korisť z padlých nepriateľov. Je to iba niekoľko z techník, ktoré som sa pri tom naučil, a bolo skutočne prekvapujúce sledovať, koľko rôznych stratégií by človek mohol na beh použiť.

Aj keď väčšina (ak nie všetky) vašich behov skončí neúspechom, nikdy nemáte pocit, že by váš čas bol premrhaný. Môže za to hra, ktorá umožňuje hráčom ponechať si počas behu akýkoľvek poklad, ktorý dostanú, a odmeňuje vás odomykaním, akonáhle získate dostatok drahokamov. Niektoré z nich sú jednoduché zámeny kozmetických palet (myslím si, že minimalistická estetika hry skutočne vynikne, keď je zvýraznená aqua), ale je možné odomknúť aj rôzne štýly, ktoré úplne menia spôsob hry.

Je skvelé, že ani jeden štýl nie je vo svojej podstate nadradený tým ostatným, pretože každý z nich má svoju vlastnú sadu bonusov a nevýhod. Napríklad štýl balvanu zvyšuje maximálne zdravie hráča, ale tiež znižuje vylepšenia, z ktorých si môže po dokončení úrovne vyberať. V hre je celkovo 5 štýlov a naozaj sa mi páčilo vyskúšať každý jeden, pretože všetky majú svoje vlastné zásluhy.

Downwell Recenzie

kung fu panda pre Xbox 360

Jednou z jedinečných vlastností verzie PlayStation Vita je, že umožňuje hrať hru vertikálne. Odkedy Downwell bol navrhnutý s ohľadom na vertikálne obrazovky (koniec koncov vyšlo na iOS), toto sa perfektne hodí. Aj keď som si spočiatku myslel, že bude nepríjemné držať moju Vitu vo vzpriamenej polohe, rýchlo sa to stalo jediným spôsobom, ako som hral. Všetci nepriatelia a duchovia hry sú týmto spôsobom oveľa väčší a akcia sa skutočne vynorí z obrazovky.

Ak to urobí nejaké sklamanie, je možné, že na skok / streľbu môžete zmapovať iba jedno tlačidlo. Bolo by pekné, keby som na to mohol používať viac tlačidiel, pretože som niekedy chcel zmeniť polohu svojich rúk v polovici hry. Tento malý problém je však stranou, je to určite najlepší spôsob hry.

Po ich skontrolovaní často netrávim čas hrami, ale viem, že sa k nim budem vracať stále Downwell hodnú chvíľu. Je to perfektné riešenie pre PlayStation Vita a je to skvelý spôsob, ako zabiť pár minút (alebo 30, pretože pravdepodobne stratíte pojem o čase). Zahrnuté sú aj online výsledkové tabuľky a určite sa v dohľadnej budúcnosti budem snažiť zostať na vrchole môjho zoznamu priateľov na PSN.

Downwell bol skvelý na PC a mobil, takže nie je prekvapením, že funguje dobre na oboch konzolách PlayStation. Základná hrateľnosť je vyslovene návyková a vďaka svojej jednoduchosti je tiež okamžite príťažlivá. Dostupná cena je jednoducho čerešničkou na torte a je nevyhnutnosťou pre každého majiteľa PlayStation.

ultimate marvel vs. capcom 3 postavy

Táto recenzia vychádza z verzie Vita, ktorú sme dostali.

Downwell Recenzie