Divergentná séria: Recenzia Allegiant

Recenzia: Divergentná séria: Recenzia Allegiant
Isaac Feldberg

1.5
On17.03.2016Naposledy zmenené:17.03.2016

Najobľúbenejšia hollywoodska franšíza YA zasahuje svoje chaotické, pochmúrne minimum vo filme, ktorý sa vzpiera naratívnemu zmyslu, základnej chytrosti a akejkoľvek podobe stimulujúceho príbehu na každom kroku.

Viac informácií Divergentná séria: Recenzia Allegiant

Allegiant-4

S Divergentná séria: Allegiant , Najnavštevovanejšia hollywoodska franšíza YA zasahuje jeho chaotický, pochmúrny nadir (alebo tak aspoň môžeme dúfať - na ceste je ešte jeden film a následne ďalšia príležitosť, aby sa séria ponorila do nezmapovaných nových hĺbok). Aby sme boli spravodliví, je to len okrajové Povstalec (tiež úplne skľučujúce dielo zamerané na dokonalú letargiu od Roberta Schwentkeho), menej preto, že je to filmovo podradné dielo, a viac preto, že konečne nepochybne dokazuje, že nikto, kto sa tejto franšízy zúčastňuje, nebol schopný znovu sa podobať kontrolu nad jeho kreatívnym smerom, alebo dokonca cíti, že je to potrebné (je).

Divergentná séria bola vždy trochu zvláštna kačica v post- Hladné hry aréna YA filmu. Jej usporiadanie vyučovacej hodiny sociológie možno interpretovať ako politicky relevantný komentár o zhode a klasicizme, ale samotný seriál sa príliš zaoberá atletickými akčnými rytmami a nedovarenou ústrednou romancou, aby mohol kriticky preskúmať tie isté témy, ktoré chce predstaviť. Chce oceniť divergenciu svojej protagonistky (t. J. Individualitu) a zároveň ju formovať do obrazu každej predchádzajúcej hrdinky YA. A zdá sa, že chce odovzdať nemožné obete života pod dystopickou vládou bez toho, aby prinútila svojho protagonistu urobiť rozhodnutie, nehovoriac o jednom z významných dôsledkov.

Allegiant dodáva tento kotol zmätku nevysvetliteľným vypínaním centrálnych metafor série v polovici predposledného vstupu, odklonením sa od triednej vojny a odhalením toho, že zloduchom bola po celú dobu vládna eugenika. Táto transformácia sa zdá byť ešte viac zajačia, ako to znie, pretože je sprostredkovaná niektorým z najbláznivejších dialógov, ktoré dospievajúci poslucháči vydržia od roku Bratz .

Aká malá súdržnosť je v nezmyselnom sprisahaní, nájdu Tris (Shailene Woodley), beefcake beau Four (Theo James), šibnutý brat Caleb (Ansel Elgort), kolegyňu Dauntless Badass Christinu (Zoe Kravitz, svetlé miesto v obsadení) a duplicitný Peter (Miles Teller), ktorý konečne preliezol múr, ktorý oddeľuje ich dystopickú verziu Chicaga od zvyšku sveta. Utekajú pred matkou štvorky Evelyn (Naomi Watts), ktorá popravila predchádzajúcu diktátorku Jeanine (Kate Winslet), zdedila však niektoré svoje megalomanské tendencie k výstupu na moc. Prečo Peter, ktorý pri zradení svojich spoločníkov nebol ničím iným než dôsledným, môže označovať na tkáčskych stavoch veľké množstvo ako jednu z mnohých nezodpovedaných otázok filmu - ale vzhľadom na to, že Teller je jediný herec, ktorý vkladá život a smeje sa do inak humorného scenára, je jeho prítomnosť veľmi si to cením.

VIAC NOVINIEK Z WEBU

Na druhej strane steny sa Tris a spoločnosť ocitnú v ožiarenej púšti, ktorá spadá niekde medzi nastavenia Marťan a Mad Max: Fury Road (a to je určite zámerné, vzhľadom na to, ako doteraz Schwentke nedokázal priniesť jediný osobný rozmach pre čokoľvek, čo režíroval). Prechádzajúc ním a dostanú sa do veľkého neviditeľného silového poľa. V tom okamihu začne expozícia liať ako ortuťovo červený dážď púštnej púšte.

Ako vysvetľujú ozbrojení vojaci, pri preprave vodičov radikálne transformovanou krajinou do neuveriteľne lesklého komplexu (viac Zajtra Land než Terminátor ), Nedomyslené frakcie Chicaga vznikli v rámci úsilia o záchranu ľudstva z posledného priekopu po vojne o čistotu. Vedci sa v podstate začali zahrávať s ľudským genómom, aby sa pokúsili vytvoriť dokonalých jedincov (ako by sa to mohlo pokaziť, však?), Čo viedlo k genetickej vojne a nukleárnemu holokaustu. Potom sa takzvaný Úrad genetického blahobytu, jasne osídlený rovnakými krátkozrakými otupenými lebkami, ktoré napísali tento scenár, rozhodol, že spôsob, ako obnoviť zdravie poškodenej ľudskej populácie, je vyhodiť ich podsekciu do opevnených múrov. -v meste a počkajte, kým takáto spoločnosť neprodukuje niekoho zdravého / čistého / normálneho / odlišného (všetky tieto neurčité deskriptory sú rozhádzané a sú použiteľné iba pre Tris / The One).

Nič z toho nedáva zmysel, prinajmenšom to, že výstrelový úradník David (Jeff Daniels) sledoval udalosti posledných dvoch filmov pomocou neuveriteľne invazívnej sledovacej technológie, ako je napríklad nejaká televízna reality show, bez toho, aby zasahoval, napriek tomu, ako veľmi dôležité Tris má v úmysle vyliečiť ľudský genóm.

Ako sa dá predpokladať, David sa ukáže ako záporák, šťastný, že utiera spomienky takmer všetkých v Chicagu, ak to znamená, že ich môže ovládať z diaľky. Taktiež unesie deti z pustatiny za týmto mestom, z nejakého dôvodu prezývané Fringe, a utrie im spomienky z dôvodov, ktoré sa nikdy nevysvetlia. V podstate ide o zlú správu o frajerovi.

Štyria, stále oveľa motivovanejší a inteligentnejší protagonista ako Tris (akoby sa tvorcovia filmu rozhodli urobiť zo zvyšku tejto franšízy výkladnú skriňu pre Jamesa a nesmierne príťažlivú hrdinku Woodleyho Katniss-lite), získa superčarovanie, ktoré sme videli začiatkom tohto roka v 5. vlna , kde pomocou pokrokových zbraní Davida spojil svojich vojakov s únosnou misiou vo Fringe, ktorá sa stala únosnou. Netreba dodávať, že je zdesený a začína vymýšľať únik - len aby zistil, že Tris sa David úplne ujal a už nie je na jeho strane (vzhľadom na dokonalú neschopnosť postavy robiť čokoľvek správne, tento bod deja v skutočnosti robí istý stupeň zmyslu).

Kontrasty medzi dejmi pre Four a Tris v tomto treťom filme sú prekvapivo výrazné. Zatiaľ čo Four infiltruje vojenskú operáciu, bojuje, aby nahliadla za Davidovu oponu klamu, a skončí v strede takmer každého akčného scenára vo filme, Tris s oblými očami sa začne obliekať ako elegantný buržoázny byrokrat a nadšene hovorí o získaní súhlasu z nejakej záhadnej rady predtým, ako urobíte čokoľvek. Aj keď je sklamaním, jej oblúk vo filme pokračuje Povstalec Dychtivý model odsunutia Tris na vedľajšiu koľaj a zapôsobenia na jej rozhodnú priemernosť (doslova sa ukazuje, že všetko, čo sa týka divergencie, je, že je to normálny človek) na úkor všetkého, čo bolo kedysi na tejto postave zaujímavé.

Autori opúšťajúci Tris svedčia o Allegiant Hlavné zlyhanie, a to ako film, tak aj ako pokračovanie tejto čoraz unavenejšej série. Predstavuje (nudného) nového zloducha v Danielsovom vrčivom bábkarovi (ktorý žije vo futuristickej slonovinovej veži s dvojzávitnicovým schodiskom, pretože je jemný), hromadí sa v preťažení CG efektov (ktoré vedú škálu od sotva presvedčivého po šokujúce) lacný, najistejší znak zrýchleného postprodukčného harmonogramu) a niekde na ceste úplne pochová to jediné, čo sa ľuďom páčilo Divergentná séria na začiatok: postavy a príbeh.

Woodley, úžasne emotívna herečka, je tu oveľa menšou ukážkou ako v posledných dvoch filmoch a akýkoľvek psychologický vývoj, ktorý Tris predviedla, bol vystrihnutý namiesto žánrových fráz (tj. Nemá žiadny výcvik s pokročilým vznášadlom predsedníctva, ale je lietať iba vtedy, keď to nevyhnutne musí). James je stále schopnou akčnou hviezdou, ale jeho kedysi silná chémia s Woodleyom sa zmenila na žalostný šum, keď títo dvaja tupo zízajú jeden na druhého, chytajú sa za ruky a občas sa pozastavia vo svojich mestských šibalstvách. - a ťažké relácie líčenia. Je to očividne rozhorčujúce sledovať Allegiant spadnúť späť na najodvážnejšie tropy YA bez toho, aby ste sa pokúsili maskovať svoju všeobecnú podstatu. Aj tak to prepíšete, zdá sa, že spisovatelia hovoria, s veľkými úškrnmi na tvári.

Allegiant-2

Ten istý prístup nevyhnutný pre minimum sa vzťahuje na stimuláciu typu stop-and-start, ako aj na nekonzistentný postup zápletky (jedna postava sa nevysvetliteľne rozhodne pomôcť Tris a štvorke napriek tomu, že sú nastavení ako antagonisti, a iní sa správajú ako darebáci, kým sa nestretnú vyčerpali všetok účel a potom sa z nejakého dôvodu stali spojencami). Allegiant škrabance na dne hlavne v každom oddelení a darčeky, ktoré sú pre publikum drsné, milujú našich fanúšikov nežne, modlia sa, aby prešli, aj keď vie, že by nemali.

Pod odborným vedením Schwentkeho Divergentná séria sa zmenil z dosť slušného Hladné hry derivát na úplnú paródiu na celý žáner YA. Tento film v skutočnosti funguje ako gangsterovia pozeraní cez tento objektív ako komédia. Aj keď sa Tris odráža pozdĺž púšte v bublinkovej doske, v kroku filmu nie je žiadna pružina - všetko sa hrá tak priamo, že diváci kriticky premýšľajú o filme pri jeho sledovaní, bude ťažké ho nezrútiť do nedôverčivých výrazov. Dosť sa nedá povedať o prázdnom, bláznivom šialenstve scenára tohto filmu, namotaných hlavných predstaveniach alebo bolestne strašných komparzoch, jedných z najhorších, aké si vo filme tohto rozsahu pamätám. To, prečo im Schwentke umožňuje dominovať na tej istej obrazovke ako on, je mimo mňa.

Ale potom znova, najviac zo všetkého o Allegiant je mimo mňa, vrátane toho, prečo táto franšíza prinesie ďalšiemu filmu dokončenie už aj tak mŕtveho príbehu, ktorý si v publiku skutočne užíva filmy YA, ktoré tak očividne urážajú ich základnú demografickú inteligenciu, a prečo si ktokoľvek myslel, že to bude dobrý nápad na prehĺbenie hrdinky franšízy vysvetlením črty, ktorá ju v prvom filme urobila terčom vládneho sprisahania, je vlastne iba priemerná. To nie je postava, ktorú Woodley tak živo hral prvýkrát, a nie je to postava, ktorú by chcel sledovať ktokoľvek z publika tohto filmu.

A napriek tomu s Vzostupne už nastavené na vydanie, Divergentná séria bude chrliť. Každý, kto číta romány Veroniky Rothovej, bude zmätene a zúrivo hádzať rukami nad tým, ako veľmi tento film spochybňuje Trisin dramatický oblúk, a je prekvapením, že napriek svojej povahe 1. časti Allegiant nejde von so zaujímavým cliffhangerom, ale s tlmiacim fňukaním. Táto séria viac ako stratila svoju dramatickú niť - vyprchala z nej jej centrálna domýšľavosť, z jej jediných zaujímavých postáv sa stali tiene ich niekdajších ja a na ich miestach ponúkla príťažlivé efekty a nadbytok zbytočných nových postáv a expanzií vesmíru.

Na koniec, Allegiant Dokonalá banalita slúži iba na potvrdenie jednej základnej pravdy tejto franšízy: má vždy vymýšľal všetko tak, ako to chodí. Herný plán nikdy nebol. Vždy to bolo také zlé ako toto - jeho skrývanie sa filmy ešte zhoršilo. A s týmto na verejnosti sa ešte len uvidí, či bude ktokoľvek dostatočne optimistický na to, aby zostal verný ďalšie dve hodiny tohto drístu, čo dnes predstavuje najhoršiu franšízu YA.

Divergentná séria: Recenzia Allegiant