Recenzia Da Sweet Blood of Jesus

Recenzia:Recenzia Da Sweet Blood of Jesus
Josh Cabrita

3
On11. februára 2015Naposledy zmenené:11. februára 2015

Nízkorozpočtový film Da Sweet Blood of Jesus od Spika Leeho je filmom o vykúpení, ktorý si napriek niektorým fascinujúcim paralelám vyžaduje aj odpustenie svojich hriechov.

Viac informácií Da-Sweet-Blood-of-Jesus

Amerika sa prebúdza z fantázie o živote v post-rasovej spoločnosti napriek vedeniu čierneho prezidenta. Táto súčasná rasová krajina je zásadná pre pochopenie postojov a závislostí v Da sladká Ježišova krv . Mnoho Afroameričanov je nahnevaných, túžiacich po krvi alebo sa s ťažkosťami vyrovnali prostredníctvom deštruktívnych návykov. Pastorovo posolstvo v čiernom baptistickom kostole je aktuálne a emocionálne rezonuje. Odložte tých 22, odložte 38, odložte svojich 45! Ó, sláva Bohu, pozdvihni svoju Bibliu a odlož ten oozie! Nepotrebujete žiadnu AK 47, potrebujete Rimanom 8:21, zavýja.

Je to chladné: vyčerpávajúca neukojiteľná túžba ako túžba upíra po krvi, závislosť je neuspokojivá. Žiadne množstvo sexu, drog alebo násilia nemôže zabiť vnútorné zviera a uspokojiť potrebu vykúpenia. Za všetku príšernú krv vystavenú v blaxploitation film upíra, Da Sweet Blood of Jesus, nič z toho neuspokojuje postavy viac ako Kristova krv.

Dr. Hess Greene (Stephen Tyrone Williams), archeológ, ktorý študuje starú kultúru Asante, má náhle smäd po krvi po tom, čo mu predajca umenia predá starodávny artefakt, červenú dýku. Začína mať upírske sklony vrátane stravy zloženej z ľudskej krvi. Tento smäd sa prenesie na ovdovenú ženu Ganja (Zaraah Abrahams), ktorá sa po svojej manželke presťahuje na svoj 40-akrový statok. Hess prináša krv rôznymi spôsobmi: prezlieka sa ako násilník a kradne na klinike AIDS, zabíja prostitútky a útočí na známych. Divná vec je, že kedykoľvek Hess zabije farebných ľudí, niektorí sa vrátia k životu. Zdá sa teda pravdepodobnejšie, že jeho túžba po krvi je skôr metaforickou túžbou ako fyzickou potrebou.

Dej je zaujímavý, ale nudný, pretože v skutočnosti nemá primárny konflikt, a preto sa veľká časť deja stane bez toho, aby prispel k akejkoľvek odmene. Da sladká Ježišova krv viac ako dodržiavaním žánrových konvencií sa zaoberá obrazmi a myšlienkami. Problém je v tom, že film nemožno brať ako kempovú zábavu alebo seriózne umelecké rozprávanie, niektoré témy sú nedostatočne rozvinuté a vzrušení z béčkových filmov je príliš málo.

Estetika je väčšinou nezaujímavá a nevýrazne divadelná (s výnimkou vrcholnej scény, ktorá je geniálnou slepou stránkou), hlavní predstavitelia sú často strnulí, kamera je statická a zreteľne komponovaná a celková produkcia pôsobí lacno ako projekt filmovej školy. Avšak Dáva Sladká krv Ježišova koná v rozpore so spoločenskými a estetickými normami bez zjavného dôvodu, aby sa odlišoval. Existujú provokatívne vyobrazenia nahého páru čiernych, ktorý je v bežných filmoch zriedkavým vizuálom. Soundtrack, ktorý obsahuje príspevky od nepodpísaných umelcov, sa navyše javí ako tonálne nevhodný a nepriaznivý pre dianie na obrazovke.

televízna šou rytierov starej republiky

Režisér filmu Spike Lee, ktorého kariéra bola rozdelená mainstreamovým a umeleckým úsilím, sa väčšinu svojej práce sústredil na čiernu kultúru v Amerike. Leeho majstrovské dielo, Robiť správnu vec, zaznamenal vzrastajúce rasové napätie, ktoré nakoniec viedlo k tragédii v najteplejší letný deň v Brooklyne. Medzi jeho ďalšie filmy patrí Malcolm X životopisný film o aktivistovi a Nastúp do autobusu , ktorý nasleduje skupinu černochov k pochodu Million Man March. Da sladká Ježišova krv nie je odchodom pre riaditeľa.

Lacné ochranné známky z B filmu sa spájali s vážnou drámou, skóre, ktoré je často v priamom protiklade k dianiu na obrazovke, všetkých rozporov vo fascinujúcom remaku kultovej klasiky Spika Leeho Ganja a Hess , nič nie je viac než posolstvo filmu, ktoré sa zdá byť napriek vulgárnemu tónu nestydatým kresťanom. Áno, sladké Krv Ježiša pretkáva rôzne sociálne problémy ovplyvňujúce čiernu komunitu a ukazuje, že zlozvyky závislosti sú prekonané v tieni kríža. Zásadný rozdiel medzi Leeom a väčšinou súčasných kresťanských filmových tvorcov je v tom, že jeho posolstvo je podávané prostredníctvom vizuálnych metafor a žánrových konvencií, nie prostredníctvom kázania šunkou. Červená preniká takmer do všetkých častí filmu: kostolné lavice, červené víno, dámske šaty, rúž, Rolls Royce, vzácna pečienka a čo je najdôležitejšie, krv. Neveríte mi? Ako inak sa dá tento obrazný film vysvetliť?

Nicola Peltz Bates Motel Sezóna 2

V prvej scéne farár miestneho čierneho kostola v Brooklyne parafrázuje Jána 6:56. Lebo ktokoľvek bude jesť moje telo a piť moju krv, zostane vo mne a ja v ňom, hovorí. Hess sedí v lavici a sleduje divadelnú kázeň, ktorá káže evanjeliové posolstvo. Jeho premena, ktorá je jeho oblúkom ako postavy, tento význam upevňuje.

Tento otvor je okamžite paralelný s krvou a červenými objektmi, ktoré obklopujú Hessa v nasledujúcich scénach. Na vraždu sa používa červená dýka, červená krv sa kradne na klinike HIV / Aids a bar, v ktorom Hess vyzdvihne prostitútku, svieti neónovo červenou farbou. Súvislosť medzi týmito udalosťami sa sprostredkuje prostredníctvom monológu k Hessovej manželke po tom, ako odhalí jeho krvavé tajomstvo. Ľudia majú veľa závislostí: sex, jedlo, drogy, nikotín, alkohol, peniaze, moc, hovorí Hess. Spôsob, ako čítať červené obrázky, je pochopiť, že buď symbolicky korelujú s evanjeliovým posolstvom, alebo so závislosťami, ktoré Lee vidí v americkej kultúre. Hmotná krv ukazuje na hlbšiu potrebu duchovnej krvi.

Zdá sa, že paralela medzi rôznymi červenými tiež ukazuje na kontrast v spoločnosti, ktorý sa odráža na asimilácii čiernych v americkom kultúrnom taviacom kotli. Na jednej strane je to stará kultúra Asante, s ktorou sa Hess spája napriek tomu, že žije v modernej Amerike. Jeho extravagantný príbytok zdobí staré africké umenie a asi najpozoruhodnejšia je obrovská maľba Prempeha I. - kráľa Asante, ktorý bojoval proti Britom vo vojne za nezávislosť. Je tiež zrejmé, že Hessove upírske tendencie odkazujú na mýtus západných obyvateľov, že staré africké kmene boli kanibali. Ak je jedným z Hessových oblúkov to, že je schopný prelomiť svoje závislosti konverziou na kresťanstvo, ďalším vývojom sa javí to, že sa plne asimiloval do modernej čiernej kultúry. Obrázok kríža a zodpovedajúce červené farby naznačujú pokrok modernej čiernej spoločnosti od koreňov predkov k životu založenému na kresťanskej viere.

Zdá sa, že syntéza týchto dvoch vrstiev tvrdí, že kresťanstvo je pre modernú kultúru jediným spôsobom, ako sa vymaniť z otroctva závislostí od násilia, alkoholizmu a sexu (aby sme vymenovali aspoň niektoré).

Spike Lee’s Da sladká Ježišova krv je záhadný a zmätený film, ktorý je ťažké analyzovať. Existujú paralely, ktoré sa zdajú byť vhodné, a zvláštna správa, ktorá prirodzene vychádza z materiálu bez núteného kázania. Problém je v tom, že Lee používa symboly a odkazy bez toho, aby skutočne hlboko skúmal ich význam. Napríklad Hess nám hovorí, že hlavnou témou filmu je závislosť, napriek tomu sa zdá, že žiadna z postáv nie je silne závislá na ničom inom ako na krvi, čo je metaforou závislosti. Hovorí sa nám, že pre černochov je ťažké žiť v modernej Amerike, ale vo filme nie je takmer nijaké rasové napätie okrem záhadného dialógu a miernych implikácií, o ktorých sa predpokladá, že podtext problémov v afroamerickej kultúre nie je preskúmaný.

Da sladká Ježišova krv je o mužovi, ktorý uspokojuje svoje túžby prostredníctvom kresťanstva, napriek tomu zostáva veľa toho, čo je potrebné. Nakoniec je to studený film o chladných ľuďoch. Zmätený film Spika Leeho by mohol odmeniť niekoľko pozretí, ale nie je dostatočne pútavý na to, aby bol životaschopný.

Recenzia Da Sweet Blood of Jesus

Nízkorozpočtový film Da Sweet Blood of Jesus od Spika Leeho je filmom o vykúpení, ktorý si napriek svojim fascinujúcim paralelám vyžaduje aj odpustenie svojich hriechov.