Vyvrátená recenzia

Recenzia: Deracine Review
Todd Rigney

4.5
On5. novembra 2018Naposledy zmenené:5. novembra 2018

FromSoftware ustupuje od brutálneho boja, aby priniesol dojímavé, často srdcervúce dobrodružstvo, a je to jedno z absolútne najlepších dobrodružstiev PSVR, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii.

Viac informácií Deracine Review

Je dosť pravdepodobné, že by ste pravdepodobne nečakali pochmúrnu bezstarostnú adventúru od FromSoftware, ale to je to, čo vlastníci PSVR dostávajú od vývojárov zodpovedných za niekoľko najnáročnejších titulov v nedávnej pamäti. Vykorenený (čo je francúzština pre osobu, ktorá sa cíti vysídlená alebo vykorenená) si dáva pauzu od brutálneho hackerstva, uhýbania sa a odvaľovania, ktoré sa Temné duše franšíza a Krvavý a nahradí ich čírou, ktorá príde na pomoc niektorým deťom a ich riaditeľovi v pôvabnom internáte uprostred ničoho. A aj keď to nemusí znieť ako príprava na skvelý zážitok z VR, Vykorenený poskytuje fascinujúci a premyslený pohľad do života malého množstva postáv a neviditeľného outsidera, ktorý im pomáha riešiť ich problémy a dilemy, od všedných po srdcervúce. Aj keď táto hra trpí pár škytavkami a obvyklým potrestaním VR, je ľahko jedným z najlepších titulov PSVR, ktoré sú momentálne na trhu, ako aj strhujúcim a často srdcervúcim dobrodružstvom zo starej školy.

Hra má na začiatku poriadnu dávku tradície a odhalenia: Ste čudák, povedali vám, a máte schopnosť poskytnúť život a kontrolu nad časom. Červený prsteň, ktorý nosíte na pravej ruke po celú dobu cesty, vám umožňuje komunikovať s postavami, ktoré existujú na mieste zmrazenom v čase. Interakciou s malými žiariacimi guľami svetla, ktoré sa často objavia pri interakcii s objektmi na alebo okolo postáv, sa dozviete viac o deťoch, ich riaditeľoch a škole. Modrý krúžok na ľavej ruke má medzičasom svoje vlastné jedinečné schopnosti a podáva vám pomocnú ruku, ak sa ocitnete bezcieľne v putovaní po škole. Našťastie tých okamihov bezradnosti je málo a sú ďaleko, ako napr Vykorenený odvádza fantastickú prácu, keď vás vedie do ďalšieho cieľa bez toho, aby vás úplne držala za ruku. Iba raz alebo dvakrát som sa ocitol späť v miestnostiach a na rôznych miestach, aby som posunul príbeh vpred.

Screenshot derivátu

Príbeh začína trochou neškodného bláznivého rozprávania, ktoré vás jeden zo študentov požiada, aby ste do školského jedla nakvapkali nejaké bylinky, čo je veľmi trpké. Táto kapitola tiež dokazuje deťom, že medzi nimi je v skutočnosti víla, a to aj napriek ich počiatočným obavám. Od tejto chvíle začne dobrodružstvo tmavnúť, pretože vaša výprava začne mať vplyv na deti a ich blaho. Riaditeľ školy, láskavý starý muž na invalidnom vozíku, si neželá nič iné, len aby tajomná víla použila svoje sily na to, aby zabránila jednému dievčaťu v zranení, ktoré mu zmenilo život. K nehode tohto konkrétneho dievčaťa medzitým došlo iba kvôli jej obavám o chlapca trpiaceho strašnou horúčkou. Práve v týchto momentoch skutočne svieti písanie hry a vy si pomaly začnete uvedomovať, že príchod tohto čara nespočíva len v zbieraní byliniek a ničení jedál.

Hoci Vykorenený neobsahuje epické bitky s bossmi alebo stajňu desivých stvorení, sklon spoločnosti FromSoftware k pozoruhodnej atmosfére a hlboká, na príbeh bohatá tradícia zostáva nedotknutá. Dalo by sa myslieť, že sa budete môcť prepracovať celou hrou bez toho, aby ste sa dozvedeli čo najviac o svete okolo vás, ale chýbalo by vám veľa drobností, ktoré oživia túto internátnu školu a jej obyvateľov. Napríklad čítanie poznámok zastrčených v zásuvkách poskytuje určitý prehľad o živote v škole, rovnako ako skúmanie fotografií a interakcia so všetkým okolo vás. Myslíte si, že ste vyčerpali každý rozhovor počas jednej kapitoly? Interakciou s objektmi vo svojom okolí zistite, či sa magicky neobjaví iná žiariaca guľa. Možno to príbeh nijako zásadne neposunie, ale mohlo by to poskytnúť pozadie pre jedno z detí, ktoré by ste inak nedostali. Určite sa dostanete von Temné duše a Krvavý čo do nich dávate a to isté sa dá povedať Vykorenený . Čím viac toho preskúmate, tým bohatší bude tento skutočne úžasný svet.

Screenshot derivátu

kedy vychádza film Assassins Creed

Našťastie program FromSoftware mimoriadne uľahčil navigáciu na internáte Vykorenený vyžaduje použitie pohybových ovládačov. V škole budete navigovať pomocou deformačných bodov, ktoré vám umožnia preskočiť na vopred určené body v okolí školy. Budete plynulo prechádzať z jedného bodu do druhého a nikdy nenastane čas, keď by vám pri tomto pohybe bolo zle alebo sa vám zatočila hlava, to určite neplatí pre iné rovnako zmýšľajúce dobrodružné hry PSVR. Príležitostne sa budete musieť nakloniť, aby ste nahliadli do škatúľ, dier a podobne, ale väčšinou ide o stacionárny zážitok s veľmi obmedzeným pohybom. Môžete sa fyzicky prikrčiť, aby ste skontrolovali predmety a postavy, ktoré sú pod vami, ale tento pohyb je tiež namapovaný na tlačidlo na ovládačoch pohybu, čo znamená, že počas vášho hrania vlastne nemusíte vstávať. Je to vynikajúca voľba, najmä pre hráčov s obmedzenou pohyblivosťou alebo tých, ktorí nemajú veľa priestoru na pohyb. Prial by som si, aby viac hier VR poskytovalo túto úroveň prístupu hráčom.

Graficky Vykorenený nevybočuje príliš ďaleko od ostatných titulov PSVR. Vzhľadom na súčasné obmedzenia technológie táto hra nešportuje grafiku súčasnej generácie, ale úprimne povedané, funguje to v jej prospech. Keďže samotný príbeh obsahuje prvky rozmarnosti, umelecký štýl tento pocit odzrkadľuje a jeho klasický prístup k dizajnu postáv ako z rozprávky sa stretáva s anime nejako funguje. Internát medzitým vyzerá fantasticky a preskúmanie jeho tmavých chodieb, preplnených tried a pôvabných pozemkov je rovnako uspokojivé ako riešenie hádaniek, ktoré tieto oblasti ponúkajú. Opäť môžete prefúknuť Vykorenený za pár krátkych hodín, ale hra si takmer vyžaduje, aby ste spomalili, zaujali svoje okolie a užívali si svet, ktorý vývojári vytvorili. Vynikajúco využíva technológiu VR.

Screenshot derivátu

To znamená, Vykorenený neunikne niektorým problémom spojeným s VR. Najmä ovládače pohybu často nemali chuť spolupracovať. Počas jednej frustrujúcej inštancie mi ľavá ruka postave zavadila a natrvalo sa nechala natiahnutú, kým som hru znova nespustil. Hru to nezlomilo, však, musím sa trochu vrátiť späť kvôli závade, vždy ma to má tendenciu potierať zle. Vyskytli sa aj prípady, keď herná obrazovka rýchlo vibrovala niekoľko sekúnd, čo pre niekoho, kto bojuje s pohybovou chorobou, nepomohlo udržať moje závraty na uzde. Opäť nejde o zlomový okamih, ale práve tieto malé problémy vás môžu vytrhnúť z dychberúceho sveta, ktorý vyvinul program FromSoftware. Pokiaľ však idete na cestu s vedomím, že na tejto ceste existuje niekoľko možných škytaviek a spomalených otáčok, je pravdepodobné, že vo veľkej schéme na nich nebude veľa záležať.

Aj keď akčné tituly VR majú svoje miesto, vždy som tiahol k intímnejším zážitkom zameraným na príbeh, či už ide o simulátory chôdze alebo tituly, ktoré obsahujú prvky z tradičných adventúr. Deracin cíti sa ako kombinácia oboch a prináša do tabuľky tie najlepšie aspekty oboch. Budovanie sveta je tu rovnako silné ako v iných hrách FromSoftware, aj keď s oveľa menším krviprelievaním a frenetickým bojom. Úroveň ponorenia tu nepociťuje nič iné, ako zvládnutie času stráveného na tejto internátnej škole, prechádzaním sa po jej chodbách a interakciou s jej obyvateľmi, plynie rýchlo, a hoci by ste túto hru teoreticky mohli dokončiť v priebehu niekoľkých hodín, bojovať s nutkaním vrhnúť sa cez to a namiesto toho preskúmať všetky zákutia. Znie to klišé, viem, ale Vykorenený odmení tých hráčov, ktorí ocenia cestu namiesto cieľa. Ak ste vo svete VR nováčikom a chcete niečo, čo predvádza technológiu bez toho, aby ste museli bezducho ničiť množstvo nepriateľov, mali by ste začať. Je to nevyhnutný titul v každej zbierke majiteľov PSVR.

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PlayStation 4 (VR). Kópiu s recenziou poskytla spoločnosť Sony Interactive Entertainment.

Deracine Review