Kolumbijská recenzia

Recenzia: Kolumbijská recenzia
Jeff Beck

3
On26. augusta 2011Naposledy zmenené:28.02.2013

Colombiana obsahuje niekoľko napínavých scén a zaujímavý zmysel pre skrútený humor, ale nie je ich dosť na to, aby nás skutočne zaujali.

Viac informácií Kolumbijská recenzia

Autorský tím stojaci za veľkým thrillerom Zobrané nám prináša ďalší film zameraný na pomstu s ich najnovšou spoluprácou, Kolumbijský . Uvádza sa na trh ako nepretržitý akčný triler s hlavnou postavou, ktorá nenechá nikoho stáť v ceste, keď sa pokúša dokončiť svoju misiu, a hoci k tomu čiastočne prichádzame, určite to nie je celý film. V skutočnosti je to veľmi malá časť filmu, takže ak ste čakali film v rovnakom rozmedzí ako Zobrané , možno budete chcieť tieto očakávania odložiť, pretože sa vám práve nedarí dosiahnuť to, čo sa inzeruje.

Film začína v Kolumbii na začiatku deväťdesiatych rokov, kde sa stretávame s mladou Cataleyou ( Amanda Stenberg ) a jej rodičia. Jej otec, ktorý je v lige s miestnym Donom ( Beto Benites ), je zavraždená spolu so svojou matkou na Donov príkaz, ale našťastie je Cataleya schopná uniknúť na miestne veľvyslanectvo s počítačovým čipom informácií. To je dosť na to, aby ju poslali do Ameriky, kde vyhľadá svojho strýka Emilia ( Cliff Curtis ). Jej strýko tiež podniká nejaké špinavé záležitosti, ale zdá sa, že jej to neprekáža. Vlastne aj v tomto veľmi mladom veku sa chce pustiť do zabíjania ľudí. Strýko s nevôľou súhlasí, že ju bude učiť, pokiaľ pôjde najskôr do školy.

12 rokov otrok Sarah Paulson

O pätnásť rokov neskôr zistíme, že Cataleya ( Zoe Saldana ) sa skutočne stal profesionálnym vrahom, ktorý za strýka zabíja ľudí. Pri každej zo svojich posledných misií kreslila na každú z obetí kolumbijskú orchideu v nádeji, že vytiahne muža zodpovedného za objednanie vraždy jej rodičov. Toto si tiež získalo pozornosť miestneho policajného agenta Rossa ( Lennie James ), ktorý je odhodlaný nájsť toho, kto tieto vraždy pácha. Cataleya sa medzitým snaží skombinovať svoj vzťah so strýkom, ktorý je kvôli správam, ktoré zanecháva, napätý, a jej priateľom Dannym ( Michael Vartan ), ktorý netuší, že je zamilovaný do vraha.

Ak sa vám zdalo, že sa vám toto zhrnutie bude blížiť ku koncu, nie ste sami, pretože film sa tak presne cíti. Na jednej strane to chce byť akčný film s pomstychtivou zápletkou, zatiaľ čo na druhej strane sa chce vysporiadať s Cataleyiným osobným životom. Tieto dve časti filmu však nemajú pocit, že patria do toho istého filmu. V povrchnom zmysle má pocit, že to tak chce byť Zobrané a Američan zároveň.

Film má niekoľko dobrých častí, ktoré vynikajú. Keď prvýkrát vidíme staršiu Cataleyu, sledujeme, ako dokončuje komplikovanú misiu, ktorá spočíva v jej vydávaní za opitú ženu, aby ju uvrhli do väzenia na policajnej stanici. Stane sa tak, že jej cieľ je na rovnakom stanovišti, takže pomocou svojich rôznych schopností nájde cestu k nemu a vykoná ho.

je Mark Hamill v novom filme Hviezdne vojny

Aj keď boli časti tohto filmu zaujímavé, nakoniec boli obsadené až príliš nadbytočnými časťami, napríklad vzťahom s priateľom. Zdá sa, že to bolo napísané iba preto, aby autori mali spôsob, ako niektoré udalosti neskôr prinútiť, v zásade dať deju trochu viac pocitu nebezpečenstva s možnosťou, že sa Cataleya chytí.

Hlavným dôvodom, prečo sú tieto časti filmu nadbytočné, je ten, že vôbec nepomáhajú k posunutiu zápletky. Po prvých asi 15 minútach trvá, kým sa film konečne vráti, kým dokončí príbeh, ktorý nastavil. Z tohto dôvodu má väčšina filmu pocit, že sa venovala budovaniu posledných 15 minút, aj keď v skutočnosti nemá veľa spoločného s tým, čo sa nakoniec stane.

prečo nie je Smith nie v id2

Jedna ďalšia vec, ktorá naozaj vynikla Kolumbijský bol jeho skrútený zmysel pre humor. Teraz to v žiadnom prípade nie je komédia, a napriek tomu mala počas celej doby fungovania drobné vtipy. Niektoré z nich boli pravdepodobne úmyselné, zatiaľ čo iné nemuseli byť myslené na smiech, ale nakoniec boli aj tak vtipné. Najlepším príkladom zámerného humoru by bolo niečo ako Cataleya, ktorá náhodne oznámila svoj úmysel stať sa vrahom a zdanlivo rýchly súhlas jej strýka. Príkladom toho druhého môže byť prenasledovateľská scéna, v ktorej je mladá Cataleya prenasledovaná zločincami, ktorí boli až príliš dobrí v parkúre, aby sa dali brať veľmi vážne.

Celkovo Kolumbijský nie je zlý film, iba taký, ktorý sa musel rozhodnúť, kde sú jeho priority. Chceli autori, aby to bolo akčnejšie alebo emotívnejšie? To neznamená, že nemožno dosiahnuť rovnováhu, ale kvôli štruktúre tohto konkrétneho príbehu to neprišlo ako dostatočne vyvážené . Už sme videli, že títo autori, Luc Besson a Robert Mark Kamen , môžu priniesť výnimočný thriller, keď je objasnený jeho účel, ale tu sa pokúsili urobiť o niečo viac, a práve tam film začína klesať.

Owen Wilson si zlomil nos

Vďaka prísnejšiemu príbehu a štruktúre sa dala väčšina problémov filmu ľahko vyriešiť, čo malo za následok vznik filmu, ktorý sa necíti ako hromadenie nadbytočných udalostí. V takomto filme by sme sa nemali mať čas nudiť. Mali by sme byť od začiatku zapojení do misie hlavného hrdinu a pri jej plnení cítiť pocit naliehavosti. Tu jednoducho nie je veľa pocitu naliehavosti. Rovnako ako to, že sa na pozeranie filmu nedostane naozaj veľa.

Kolumbijská recenzia