Recenzia: Súdržnosť
Isaac Feldberg

4.5
On21. júna 2014Naposledy zmenené:21. júna 2014

Koherencia je inteligentný, strašidelný a mimoriadne uspokojivý bender, ktorý dokazuje, že lo-fi nemusí znamenať nízke ambície.

Viac informácií Súdržnosť

koherencia__rozpätie

Rovnako ako lepšie epizódy filmu Zóna súmraku , Christopher Nolan’s Memento a Shane Carruth’s najprv pred ním indie sci-fi Súdržnosť je vynikajúco naštudovaná a ostro napísaná myšlienková skrutka filmu, ktorý vo mne zanechal rovnaké časti závratné, chladené a zmätené. Je to ľahko jeden z najpriaznivejších a najzaujímavejších filmových zážitkov roka - nehovoriac o veľmi priaznivom debute pre režiséra a režiséra Jamesa Warda Byrkita.

Je ťažké o tom hovoriť Súdržnosť bez toho, aby som kazil jej množstvo fascinujúcich zvratov, ale urobím maximum. Našimi protagonistami je osem priateľov, ktorí sa stretávajú na večeri v noci astronomickej anomálie - Millerovej kométy, ktorá sa blíži k Zemi viac ako tie, ktoré boli zaznamenané v minulosti. Ako Súdržnosť otvorí, náznaky vplyvu kométy možno vidieť na rozbitých obrazovkách telefónov a prerušovaných signáloch.

Jedným spoločným vláknom spájajúcim všetkých osem znakov je možno ich normálnosť. Je tu tanečnica Em (Emily Foxler), ktorá je potichu nešťastná a má zdanlivo zdravý vzťah s Kevinom (Maury Sterling). Kevinova bývalá priateľka Laurie (Lauren Maher) sa zúčastňuje aj so svojím novým prírastkom Amir (Alex Manugian), čo Em príliš nepoteší, zvlášť keď Kevin dodáva napätiu rozprávaním vtipnej anekdoty o ju. Herec Mike (Nicholas Brendon), ktorý mal hlavnú rolu Roswell (nie je to tak - jeho hlavný hrdina Joe bol pre tento film vymyslený) randí s krotkým Lee (Lorene Scafaria) a trávi veľa času lákavosťou, aby si ho jeden z ich priateľov, ktorý sledoval každú epizódu, nepamätal. Na záver je tu vysoký, temperamentný Hugh (Hugo Armstrong) a jeho manželka Beth (Elizabeth Gracenová), ktorí komentujú zlú energiu vychádzajúcu z dverí do domu nikam a sťažujú sa na nedostatok Feng shui .

Všetky tieto postavy sú také realistické, že sa u nich v určitom okamihu stretnete s variáciami. Aj keď majú napäté úsmevy a bavia sa rafinovanou povahou svojho zhromažďovania, nikto z nich nie je obzvlášť nadšený tým, ako sa ich životy vyvinuli. Všetky majú ciele, ktoré nevyšli, plány, ktoré sa nikdy nepodarilo uskutočniť, a ten pocit nespokojnosti im visí ťažko nad hlavou.

Keď zhasnú svetlá, večierok sa zmení na čudáka, keď postavy vidia dom osvetlený na ulici a niektorí blúdia po okolí, aby preskúmali, len aby zistili, že kométa fascinujúco a hlboko rozštiepila ich realitu. znepokojujúce spôsoby. Povedať viac o zložitých morálnych dilemách, ktoré sa objavia v dôsledku ich objavu, by bolo neúctou k najväčšej pravde o Súdržnosť - čím menej vieš, tým lepšie. Stačí povedať, že budete chcieť ísť potom domov a okamžite nakresliť príbeh najprv -úrovne podrobností v snahe dať tomu všetkému zmysel.

súdržnosť

Súdržnosť nemal scenár - Byrkit nakrúcal film postupne počas piatich nocí a každé ráno dával hercom karty špecifické pre ich postavy, ktoré vysvetľovali, aké príbehy potrebujú, aby sa do scén dostali, a aké boli motivácie ich postavy. Akokoľvek to môže znieť čudne, film z toho profituje, produkcia za pochodu mu dodáva silný zmysel pre naturalizmus. Herectvo je úžasné aj všade naokolo, keď každý hráč predvádza vycibrený a emotívny výkon. Najmä Foxler, to je najbližšie Súdržnosť musí viesť, zapôsobí udržiavaním Em relatable, aj keď sa vydáva veľmi temnou cestou.

Asi potrebujem vidieť Súdržnosť ešte trikrát alebo štyrikrát, než budem môcť s istotou povedať, že tomu úplne rozumiem. Byrkitov príbeh je nepochybne ambiciózny a niet pochýb o tom, že nadväzuje na sľub ohýbania mysle jeho premisy, ale veľa odpovedí na Súdržnosť Záhady sú po celej dĺžke uložené ako veľkonočné vajíčka. Súčasťou toho, čo je na oslepovaní také príjemné, je pokúsiť sa spojiť to, čo príde ďalej, z niekoľkých indícií, ktoré môžete odhaliť skoro.

Kedy Súdržnosť rozbieha sa, má hypnotický naratív, ktorý spája to, ako sa spájajú opojné vedecké myšlienky so známymi spoločenskými normami. Nikdy som nepočula vo filme tak presvedčivo vysvetľovať Schrödingerovu mačku - a Súdržnosť ide o krok ďalej, keď jeden z hostí večierku reflexívne zavtipkuje, som alergický. Bez ohľadu na to, ako zložitá je veda Súdržnosť , nikdy nestratíte zo zreteľa skutočnosť, že jadrom sú skutoční ľudia s výraznými osobnosťami. Jedným z mnohých triumfov Byrkitu v tomto filme je to, že umožňuje divákom vidieť veci iba zo zaujatých, čiastočne zakrytých hľadísk jeho postáv. Tento prístup sa oplatí, keď sa napätie zvyšuje a Súdržnosť ide na tmavé, znervózňujúce a strašidelne pravdepodobné miesta.

Byrkit ukotvil svoju škrabku na sci-fi hlavy niečím tak bežným, ako je neformálne spoločenské stretnutie, a núti svoje postavy, aby čelili sebe a ostatným čelne a spochybňovali cesty, ktoré ich životy udiali. Odpovede Súdržnosť poskytuje informácie o skutočnej povahe slobodnej vôle, osud a sebaponímanie sú znepokojujúce a neobvykle dôkladné bez toho, aby ste sa niekedy cítili príliš intelektuálsky alebo statočne. A na rozdiel od najprv , Súdržnosť má intímne, osobné zameranie - v skutočnosti vám záleží na postavách, cítite ich bolesť a bolesť pri každom strašnom rozhodnutí, ktoré urobia. Podľa môjho názoru to môže byť Súdržnosť tým lepší z dvojice.

Súdržnosť núti myslieť a cítiť sa rovnako. Je to film, ktorý sa odmieta pripnúť alebo zastrčiť do holubov. Namiesto toho radšej vyrazí po svojej vlastnej stope. Ako debutový film Byrkit je veľmi pôsobivý a môže dobre signalizovať príchod odvážneho nového talentu. A ako kino je komplexné a mrazivé v duchu tých najlepších ľudí, ktorí sa pohybujú v mysli. Nerobte to ďalej.

Súdržnosť