Recenzia: Cloudbuilt Recenzia
Chaz Neeler

3.5
On8. apríla 2014Naposledy zmenené:10. apríla 2014

Cloudbuilt je fantastická platformová hra, ktorú jednoducho zadržiavajú neštandardné ovládacie prvky.

Viac informácií Cloudbuilt Recenzia

cloudbuilt4

Keď sme boli mladší, mali sme s kamarátmi súťaže, keď sme hrali Super Mario Bros. v rodinnej izbe mojich rodičov. Prehrali sme hru toľkokrát, že jedinou skutočnou výzvou pre nás bolo zistiť, ako rýchlo sa dokážeme dostať cez určité oblasti. Nikdy sme nepočuli o rýchlej jazde, ale v našich hlavách nebol lepší spôsob, ako ukázať našu úplnú dominanciu nad hrou, ako dokázať ju dokončiť rýchlejšie ako naši kamaráti. Speedrunning je teraz samozrejmosťou, ale len málo hier sa aktívne stará o tento koncept. Cloudbuilt môže pôsobiť ako náročná plošinovka 3D, ale nenechajte sa pomýliť, táto hra bola navrhnutá ako raj speedrunnerov.

Aj keď sú všetky úrovne rozhodne náročné, ak ste ochotní hľadať kratšie cesty a venovať nejaký čas memorovaniu jednotlivých etáp, môžete nimi absolútne preletieť. Jedno z počiatočných štádií vyniká tým, že mi trvalo dosť dlho, kým som ho jednoducho dokončil. Pri pokuse o cestu okolo úrovne utrpelo veľa hlúpych úmrtí. V čase písania tohto článku bol môj najrýchlejší čas na tejto úrovni - ktorý ma spočiatku trval niekde okolo troch až štyroch minút - teraz 21 sekúnd. Priznávam, že môžem byť hrozný Cloudbuilt , ale práve vedomie toho, že ľudia tam vonku sú už schopní úplne zničiť časy, ktoré môžem zverejniť, dokazuje, že v tomto priemysle budú mať rýchlostní jazdci vždy miesto.

Postavený v cloude 1

spad 4 deaktivácia verzie beta

Ako by ste pravdepodobne čakali pri hre navrhnutej ako rýchla výzva, Cloudbuilt v skutočnosti neponúka naratívny zážitok, ktorý sa vás bude držať. Budete hrať ako Demi, vojačka, ktorá sa vo vojne strašne zranila. Celý jej príbeh je rozprávaný prostredníctvom hlasu medzi úrovňami, keď jej duch prehliada jej telo v nemocničnej izbe a pokúša sa zmysel svojich snov. Je to zaujímavý mechanik, pretože na niekoľkých miestach sa mapa rozvetvuje do rôznych oblastí a každá z týchto ciest predstavuje jedinečný oblúk príbehu. Nie je na tom nič neuveriteľne príťažlivé, ale ponúka to dosť na to, aby príležitostní hráči tlačili cez každú úroveň.

Na každej z týchto úrovní bude Demi pretekať novou krajinou v snahe dosiahnuť nový najrýchlejší čas. Môžete sa spoľahnúť, že vám v ceste budú stáť nespočetné jamy, míny, pasce a veže bez dna. Dizajn úrovne je skutočne dobre vykonaný a vedie k niektorým skvelým momentom, keď budete skákať od steny k stene a zatiaľ čo sa budete snažiť odpáliť míny z cesty, než nakoniec pomocou jetpacku preletíte zdanlivo nemožným poklesom.

Z toho, čo určite prinúti fanúšikov speedrunerov kvíliť radosťou, je nespočetné množstvo spôsobov, ako každú etapu dokončiť. Rôzne cesty iba čakajú na svoje objavenie. Odporúčame vám riskovať a rozhodnúť sa, či si chcete prestreliť cestu okolo veže alebo sa jednoducho pokúsiť hrozbe úplne vyhnúť.

Problém je v tom Cloudbuilt vyžaduje trhavé reflexy a veľmi presné ovládacie prvky, a úprimne povedané, tie nie sú skutočne k dispozícii. Ovládacie prvky môžu byť niekedy blatisté a v určitých oblastiach sa zvyčajne veľmi spoliehajú na to, že fotoaparát je nasmerovaný správnym spôsobom, čo vás môže oslepiť pred prichádzajúcimi rizikami. Stratil som prehľad o tom, koľkokrát som zomrel v dôsledku toho, že som jednoducho narazil do steny v nesprávnom uhle, čo ma viedlo k tomu, že som klesol k mojej smrti, na rozdiel od toho, aby som to zmenšil pomocou svojho jetpacku, ako som zamýšľal.

Viem, že niektorí hráči PC budú tvrdiť, že sú kacíri, ale Cloudbuilt v podstate si vyžaduje hranie s ovládačom, na rozdiel od tradičnej myši a klávesnice. Od jednej z vašich rúk sa jednoducho žiada príliš veľa, pretože budete robiť takmer všetko okrem mierenia a streľby ľavou rukou. V pomalejšej hre by to skutočne nebol problém, pretože by ste mali čas na drobné úpravy, ale v hre ako Cloudbuilt kde pauza na zlomok sekundy je rozdiel medzi úspešným behom a iným strateným životom, vyžaduje si to naozaj príliš veľa.

Postavený v cloude 3

Existuje tiež problém so zásadne chybným systémom kontrolných bodov. Kontrolné body v určitých zložitých oblastiach sú jednoducho príliš málo a ďaleko od seba. Na rozdiel od toho, aby ste dokázali čeliť náročným segmentom, budete musieť často prejsť tretinu úrovne, aby ste sa dostali späť do tejto problematickej oblasti. Pôjdem o krok ďalej a uvediem, že mať životy v hre ako napr Cloudbuilt jednoducho to nie je potrebné. Hráč je už potrestaný za smrť tým, že do svojho konečného skóre pridal čas a bol schopný zlyhať, úroveň sa zdá byť nemiestna. Keď sa viac naladíte na mechanizmy hry, samozrejme to nebude problém.

Všetko, čo bolo povedané, Cloudbuilt nie je nemožné, je to niekedy brutálne ťažké. Nakoniec po opakovaných pokusoch a omyloch zvládnete aj tie najnepriaznivejšie úrovne, ale nikdy to nebude celkom prirodzené. Je ťažké presne formulovať, ale mal som pocit, že som hru porazil, na rozdiel od jej dokončenia. Nakoniec som však dokázal prekonať trochu neohrabané kontroly a hraničný systém rozbitých kontrolných bodov, aby som ukradol víťazstvo mimo hru. Viem, ako negatívne to znie, ale je to úprimne veľmi obohacujúci systém, aj keď neúmyselný.

Kevin Smith na Batman v Superman

Akonáhle dokončíte úroveň, budete sa môcť vrátiť späť a znova ju zvládnuť s ďalšími výzvami, ako napríklad bez streliva, hľadanie majákov ukrytých na mape a hranie s mimoriadne krehkou Demi, ktorá zomrie po jediný zásah. Všetky tieto režimy majú svoje vlastné výsledkové tabuľky, takže bude zaujímavé sledovať, či im všetci dominujú rovnakí hráči, alebo či sa nakoniec niektoré špecializujú na určité režimy a zdokonaľujú svoje schopnosti.

Vizuálne nemôžem prestať blúzniť o tom, aké skvelé Cloudbuilt vyzerá. Jeho svet je prezentovaný kombináciou tradičnej cel-shadovanej grafiky a takmer šrafovaného vzoru, ktorý kombinuje a vytvára nádherný komiksový vizuálny štýl. Svet sa tiež trochu rozostrí, keď posilníte, čím získate neuveriteľne uspokojivý zážitok. Ísť ďalej, jasné farby, ktoré tvoria Demi, sú v príkrom kontraste s dizajnom na pseudopriemyselnej úrovni a všetko sa to spolu geniálne spája.

Napriek svojim nedostatkom Cloudbuilt môže byť absolútny výbuch. Okamžiky, keď všetko funguje perfektne, sú úplne fantastické a existuje len málo zážitkov, ktoré vás odmenia tak, že si konečne osvojíte úroveň a úplne zničíte svoj najlepší čas. Pokiaľ však nie ste typom, ktorý by vás skutočne napadol speedrunmi a náhodou by ste boli ochotní ignorovať problémy s ovládaním, nie je tu toho naozaj veľa čo vidieť. Pochybujem, že budem investovať čas potrebný na to, aby som hru skutočne zvládol a vyšplhal sa na popredné priečky, ale som si istý, že k tomuto titulu sa vrátim, keď budem potrebovať rýchlosť.

Táto recenzia vychádza z počítačovej kópie hry, ktorá nám bola poskytnutá na účely kontroly

Cloudbuilt Recenzia