Recenzia kartónového boxera

Recenzia: Recenzia kartónového boxera
Will Ashton

2.5
On17. september 2016Naposledy zmenené:17. september 2016

Kartónový boxer je bojovník za outsidera, ktorý napriek svojim ohľaduplným a často dobrým výkonom často považuje svoje údery za vytiahnuté. Je to tiež škoda, pretože to mohol byť knokaut.

Viac informácií Recenzia kartónového boxera

Kedykoľvek sa objaví nová dráma s hercami nominovanými na Oscara, ktorí sa znevažujú hrať bezdomovcov, pokorných alebo všeobecne zbedačených ľudí, máte určité prednastavené očakávania. Niečo takmer v duchu 30 skala Ťažko sa pozerať: Podľa románu Manipulate s názvom Stone Cold Bummer. Očakávate najhoršie, ale nemôžete si pomôcť. Predtým ste boli popálení príliš mnohokrát.

Našťastie a prekvapivo však Kartónový boxer , režisérsky debut producenta Knate Lee, nie je úplne ono. Iste, je to klišé, manipulatívne a trochu zhovievavé, ale nie je to úplne hrozné. V skutočnosti je tu silný film, ktorý čaká na vydanie. A niekedy aj áno. Ale buď vďaka neskúsenosti filmára, alebo kvôli nedostatočnej naratívnosti, Lee získava iba časť svojho neočakávaného potenciálu. Vedieť, čo by mohol dosiahnuť, napriek pravdepodobnosti, robí nerovnomerný konečný produkt nakoniec ešte väčším sklamaním.

Thomas Haden Church je tu medzi dotknutými hercami nominovanými na Oscara. Hrá Willieho, hlboko neistého, mentálne postihnutého, ťažko zrazeného zadáka, ktorý zje hamburgery na odpadky a spí v kartónovej škatuli v uličke, aby zostal nažive. Je to jemná duša s svetonázorom dieťaťa, ale vďaka širokým ramenám, mohutnej postave a všeobecne tvrdému exteriéru vyzerá ako impozantný gigant. Willie má však veľkú empatiu a je tiež hlboko osamelý, čo spôsobuje, že sa uchytil v poškodenom denníku vyradeného mladého dievčaťa. Jeho jednostranné rozhovory s mladým spisovateľom ho neskôr inšpirovali k tomu, aby sa naučil kurzívou a viac odchádzal v komunite bezdomovcov.

To je tiež to, čo inšpiruje Willieho priateľstvo s Pinky (Boyd Holbrook), prešibaným amputovaným vojnovým veteránom po invalidnom vozíku. Predstavte si niekoho v duchu Forrest Gump „Poručík Dan, najmä v druhej polovici a bez obnovenej viery v posledný čin. Za rôznych okolností si nakoniec navzájom získajú dôveru a svojimi individuálnymi schopnosťami prospejú životnej situácii toho druhého.

Nedlho predtým sa však Willy zoznamuje s J.J. ( Očista ‘Rhys Wakefield), bohatý pankáč, ktorý - spolu so svojimi ďalšími kamarátmi z yuppie - vykorisťuje Willieho a ďalších mužov bez domova v tejto oblasti na narýchlo prelepené boje s holými kolenami, aby zarobili rýchlych 50 dolárov. Keďže niekto blažene nevie o svojich vlastných silách, Willie vyniká v provizórnom ringu, vďaka čomu si čoskoro získa prezývku Cardboard Boxer (odtiaľ názov filmu). Cez pozorné oko taxikára Popea (Terrence Howard, väčšinou nedostatočne využívaný) sa však náš zadok so zlatým srdcom pomaly učí, aké klamné môžu byť jeho takzvaní priatelia.

Kartónový boxer je v najlepšej chvíli, keď sa zameriava na svoje pôsobivo tlmené výkony. Cirkevná drevárska, ticho kontemplatívna titulárna rola je často bohato introspektívna, bez ohľadu na to, aký ľahký môže byť niektorý z Leeho plochých dialógov, a Howard na svojich pár kľúčových scén často zapôsobí. Ale Holbrook je konečné stanovisko. To, čo by sa mohlo stať potupným, dôležitým podporným zvratom inde, sa rýchlo stalo brutálne čestnou postavou v jeho starostlivosti, predstavením, ktoré dokazuje, že Holbrook ako charakterový herec stojí za nasledovanie. Jeho stvárnenie Pinkyho je nepochybne to, čo robí Leeho film hodným pozretia, viac ako čokoľvek iné.

Bohužiaľ, ich tvrdá práca je často zahmlená neustálou potrebou Leeho vyzvoniť čo najviac pátosu, najmä pokiaľ ide o posledných asi 20 minút. Nikdy to nie je také nečestné, ako by to mohlo byť, napriek tomu sa to nikdy nezdá také pravdivé, ako by malo byť. Najmä s vystúpeniami v strede. Čaká tu na niekoľko bohatých odtieňov, ktoré však čakajú na štrajk, ale často zostávajú mimo ringu.

Kartónový boxer neznamená, že je jemný alebo podvratný. To je v poriadku. To nemusí byť. Musí to však byť úprimné alebo prinajmenšom skutočné, a to je u Leeho ohromujúceho debutu len občas. Aj jeho najsúcitnejšie okamihy sa zdajú byť okrajovo nepravdivé. Napriek intimite filmu a súcitnej charakterovej práci, spolu s niektorými z jeho pôsobivých kinematografií od Petera Hollanda, sú údery často ťahané. A to je skutočne škoda, pretože tento uchádzač mohol mať veľkú váhu.

Recenzia kartónového boxera