Breaking Bad Review: Say My Name (Sezóna 5, 7. epizóda)

V prvej časti filmu zostáva iba jedna epizóda Breaking Bad sezóna päť, ale až teraz nám Vince Gilligan a jeho autori konečne dajú určitý zmysel pre smer k konečnému cieľu Waltera Whitea. Teraz môžeme cítiť, ako sa steny skutočne zatvárajú okolo Walta. Je to kráľ, ktorý sa zúfalo drží na svojom tróne, keď sa okolo neho rozpadá jeho ríša.

Star Wars Rebelové sezóna 5 trailer

Mike bol skvelý Breaking Bad charakter, lakonický, žiadny nezmysel, upratovanie bolo skvelým začlenením a jeho zvýšená rola za posledných pár sezón vdýchla šou nový a nebezpečný život. Epizódy, ktoré boli od tejto sezóny zamerané viac na Mikea, boli najsilnejšie a film Say My Name nasleduje Mika znova, keď sa pokúša dostať medzi seba a obchod s modrou pervitínom čistú modrú vodu.

Ale ako sme v tomto temnom a vysoko rizikovom obchode pochopili, plán vypadnutia nikdy neuspeje a zvyčajne končí preliatím krvi. Je smutné, že Mikeove plány tento trend nezvrátili a po ruke Waltera sa Mike stretol so svojím výrobcom na konci epizódy 7, potom čo odmietol povedať Waltovi mená jeho chlapov vo vnútri. Mikeova vražda je udalosť, ktorá nakoniec spôsobí iba ďalšie problémy teraz vládnucemu pervitínovému kráľovi z Albuquerque.

Dopad Mikeovej smrti pocíti pravdepodobne najhlbšie Jesse, ktorý vidí Mika ako skutočnú postavu otca v jeho živote. Walt ponúkol to isté, ale vždy nedokázal uspokojiť Jesseho a nikdy sa nestaral o jeho záujmy, slúžil iba svojim. Mike vždy zvažoval Jesseho potreby, rozumne mu radil a rozvíjal niečo blízke priateľstvu. Jesse dokonca dúfal, že keď budú mať obaja jasno od pervitínu, zostanú v kontakte. Mike vždy dával pozor na Jesseho a pocity mu boli odplatené.

Teraz je Mike preč z Jesseho života a jeho smrť bola v rukách muža, ktorého si v minulosti tak ľahko zapol. Myslím si, že sa dá bezpečne povedať, že dôsledky budú citeľné.

Ak je Walt úprimný k Jesseovi (čo je nepravdepodobné), pravdivosť Waltovej takmer neustálej manipulácie, ktorá začala tým, že nič neurobil, keď sa Jesseho priateľka Jane dusila svojimi zvratkami, sa pravdepodobne vyleje. Zdá sa, že to nie je situácia, z ktorej môže Walt tak ľahko uniknúť, a bude to slúžiť iba na prehĺbenie roztržky medzi ním a Jessem.

Na začiatku epizódy Walt sľúbil Jesseovi, že sa nikto iný nezraní ich rukami, ale Breaking Bad nám neukázal nič iné ako kingy, ktoré pomocou vraždy dostali na vrchol. Walt to vie a Jesse o tom nemôže predstierať, že je naivný. Aj keď Waltovo sociopatické tendencie teraz vážne pokazili jeho činy a myšlienkový proces, Mikeova smrť môže mať na veci väčší vplyv, ako by sa zdalo.

Keď si Walt uvedomil, že Mike zomrie, otvorene vyhlásil, že nepotreboval Mika zastreliť. Uvedomuje si, že by mohol jednoducho požiadať Lýdiu o mená, a ľutoval svoju unáhlenú akciu, ktorá stlačila spúšť.

Každá smrť, ktorá bola v rukách Walta, bola pre neho vždy jediným východiskom a bola urobená s cieľom chrániť jeho život. Vždy to bolo (až doteraz) ako posledná možnosť. Po Mikeovej smrti však Walt v okamihu ponáhľania obetoval svoju vlastnú morálku, aby zabezpečil nepretržitý chod svojej firmy.

Pokračujte v čítaní kliknutím nižšie.