Recenzia finále sezóny Better Call Saul: Marco (sezóna 1, epizóda 10)

lepšie-volať-saul-epizóda-110-pre-bcs-jimmy-odenkirk-980-600x337

Sekvencia názvu pre Radšej zavolajte Saulovi tento týždeň bol hrnček najväčšieho právnika na svete pomalým voľným pádom, kým sa nerozbil o podlahu. Ako by si všimol filmový znalec, na ktorého titul odkazuje, je to niečo ako okamih od vyvrcholenia Zvyčajní podozriví . Aby sme vám, ktorí ste to nevideli, nepokazili noir, keď sa hrnček kávy v tom švihnutí zrútil na zem, zistíme, že jedna postava pred nami po celý čas skrývala mocné temné tajomstvo. Je to jeden z veľkých záverov súčasnej kriminálnej kinematografie. Radšej zavolajte Saulovi Finále sezóny, Marco, nemá celkom facku, ako keby mal rukáv otočený Podozriví , ale ukazuje to na dve strany človeka, ktorý sa stane Saulom Goodmanom: tú, ktorá smeruje na západ a druhú na východ.

Marco je jednou z najlepších hodín televízie, ktorá sa kedy vysielala na AMC - a vzhľadom na drámu kvality, ktorej je sieť často synonymom, je to rýdza pochvala. Nie príliš skrytým tajomstvom epizódy a väčšiny doterajšej série bol Bob Odenkirk. Dať Jimmymu McGillovi veselú veselicu pekáča a hlboko zasadenú zraniteľnosť poškodenej duše, ktorá sa snaží začať znova, funguje iba u herca so schopnosťou odhaliť oba tieto prvky. Je zrejmé, že herecká tour de force prichádza do finále jednej z najostrejších premiérových sezón v nedávnej pamäti pre malú obrazovku.

Spolutvorca seriálu Peter Gould, ktorý sa venuje perám a réžii finále, nedáva Odenkirkovi núdzu o úžasné chvíle. Vrcholom epizódy je hypnotizujúci monológ sebazničenia, ktorý sa deje bez akéhokoľvek druhu skromného pohodlia a odohráva sa na všetkých miestach v hale Bingo, kde sú Jimmy MC. Keď hlavný hrdina volá čísla, ktoré sa krútia okolo vo vírivom stroji podobnom víru, zvuk prasknutia a klepotania mu začne biť do hlavy. Jimmy pomaly začína strácať chuť na rýchlu improvizáciu. Keď vyjde séria guľôčok s písmenom B, pripomenie mu to iba zradu jeho brata. (Medzi ďalšie slová, ktoré v abecednej tiráde spomína, patrí Belize, na ktoré potmehúdsky žmurká.) Breaking Bad Fanúšikovia.)

Jimmyho frustrácia vrie, až kým nebude mrzieť o bezduchom rádioaktívnom Novom Mexiku topiacom sa za oknami miestnosti. Vďaka podlahe a mikrofónu pre seba zabáva (a desí) starších občanov rozprávkami o streche v Chicagu. Spomína Cheta, muža, ktorý mu zničil manželstvo, a mladistvý akt pomsty, ktorý poslal Jimmyho do väzenia z dôvodu neslušného odhalenia. Odvtedy za to platím! strká do davu a jeho slnečné správanie sa rozplývalo, aby ukázal svoju popálenú stranu. (Tento prejav, ktorý obsahuje komiksové načasovanie esa Odenkirka a dramatické nuansy, je podaný tak odborne, že tento recenzent zastavil epizódu v reklamnej prestávke, pretočil sa na začiatok a znova ju sledoval, aby dobehol všetky kúsky, ktoré mu chýbali, keď s úžasom zavýjal. a nevera.)

Bohužiaľ, Jimmy sa vracia do svojej starej šliapajúcej krajiny v Chicagu, aby navštívil kamaráta a bývalého grifovacieho partnera Marca (Mel Rodriguez). Marca sme stretli pred studenou na Hero pred niekoľkými týždňami a on sa vracia v úvodnom flashbacku epizódy, ktorej meno je v nadpise. V tejto scéne je naštvaný, že Jimmy sa sťahuje z mesta po tom, čo strávil čas vo väzení. Jimmy je presvedčený, že nastal čas, aby Slippin ‘Jimmy skĺzol preč, zatiaľ čo Marco pri tejto vyhliadke vyvaľuje oči. O niekoľko rokov neskôr sa obaja muži stretli v rovnakom slabo osvetlenom bare za fľašu piva a šancu vrátiť sa k umeniu con.