Verzia premiéry seriálu Believe: Pilot (1. sezóna, 1. epizóda)

ver-nbc

J J. Abrams a Alfonso Cuarón sú dvaja z najzaujímavejších a najuznávanejších filmových tvorcov, ktorí dnes pracujú, a ich mená sú často považované za nepopierateľný znak kvality. Abrams je známy tým, že stojí za niektorými z najunikátnejších a na mytológiu náročných televíznych šou za posledné desaťročie ( Alias, stratený, a Fringe, a niekoľko ďalších), zatiaľ čo Cuarón je uznávaný pre svoju neuveriteľnú filmografiu a pekného zlatého Oscara za najlepšiu réžiu, ktorý teraz sedí na jeho poličke. Gravitácia. Keď teda bolo oznámené, že sa duo spojí a vytvorí šou s názvom NBC Verte , fanúšikovia tvorcov filmu boli podľa očakávania neskutočne nadšení.

Je pravda, že Abramsovo meno sa často spája s projektmi, s ktorými nemá človek sám veľa spoločného. Väčšinu práce sa často venuje jeho produkčná spoločnosť Bad Robot, zatiaľ čo jeho meno sa používa iba na predaj publika s perspektívou špičkových televíznych programov. Jeho projekty sa stretávali s rôznou mierou úspechu, napríklad na výstavách Osoba záujmu a Revolúcia stále vo vzduchu, zatiaľ čo iní majú radi Alcatraz a Undercovers boli nielen krátkodobé, ale rýchlo zabudnuté. S Cuarónom za kamerou pre pilotnú epizódu a na palube ako výkonný producent, Verte má šancu byť jedným z predstavení v bývalej kategórii, pokiaľ to bude odtiaľto lepšie a nie horšie.

Napriek niekoľkým dobrým vizuálnym možnostiam, ktoré umožňujú vyniknúť Cuarónovej majstrovskej vízii a talentu režiséra, je samotná šou akosi nudná a prekvapivo ohromujúca. Má slušný predpoklad, pretože sa zameriava na mladé dievča menom Bo s nadľudskými schopnosťami, ktoré prenasleduje zlý miliardár (hrá ho vždy úžasný a často zlý Kyle MacLachlan), ktoré chce využiť jej dary. To samozrejme vedie Good Guys, vedených Delroyom Lindom ako Miltonom Winterom, k pokusu o ochranu dievčaťa, kým nie je čas podeliť sa o svoje dary svetu.

Na počesť seriálu je, že premisa je zdržanlivá a nikdy nevyfúknutá z miery. Veci sú brzdené a udržiavané dosť neurčité na to, aby poskytli sérii trochu tajomstva, a vychádza z toho akousi vyzlečenou verziou Hrdinovia. Okrem toho nám však záleží len veľmi málo na tom, aby sme sa starali o to, a jednoduché povedanie, že niekto je špeciálny, nie je také účinné, ako sa ukazuje. Áno, vidíme, ako mladý Bo levituje veci a využíva trochu toho, čo si myslíme, že je telekinéza, ale je treba ešte pokračovať, ak máme veriť, že ju ľudia tak zúfalo chcú zachrániť a nemilosrdne uloviť.

Epizóda sa začína ochrannou známkou Cuarón spôsobom, pri ktorom došlo k autonehode, ktorá sa nakrúcala v skvelom dvoj a polminútovom jednom zábere. Bohužiaľ, odtiaľ je to všetko z kopca a nikdy nedosahuje veľkosť skúmanú v tejto úvodnej scéne. V skutočnosti, akonáhle postavy začali otvárať ústa, zistil som, že veci vylaďujem.

Z dôvodu ochrany Bo, Winter žiada o pomoc nesprávne obvineného muža v cele smrti menom Tate (Jack McLaughlin). V predvečer svojej popravy navštívi Tate Winter prezlečený za kňaza, ktorý mu povie, že bude vymanený z väzenia, ak bude súhlasiť s pomocou pri záchrane Bo. Tate mu neverí, ale jaskyne len pár minút pred smrťou, čo vedie k komplikovanému a úplne nepravdepodobnému úteku z väzenia.

Odtiaľ prechádza Tate stokami Vykúpenie z väznice Shawshank štýlom a víta ho tím Winter’s, ktorý ho natlačí na zem a prirazí mu GPS na členok. Bo je po autonehode držaná v nemocnici, takže Winter sa rozhodne, že najlepším plánom je dobre ju odtiaľ vyhodiť. Čo teda robia? Dajú Tateovi nejaké falošné modriny a na nosidlách ho prevezú do nemocnice. Prečo nemohol len tak vojsť do nemocnice, aby ju získal, je nejasné, najmä preto, že ktokoľvek, kto je v nemocniciach oboznámený, vie, že neexistujú žiadne bezpečnostné kontroly ani nič, môže ktokoľvek vstúpiť a túlať sa bez toho, aby mu sestričky alebo lekári palicovali oko.

Ale odbočím. Plán funguje a Tate nájde Bo skôr, ako mu po tvári začnú tiecť slzy už pri samotnom pohľade na ňu. Práve tu je dialóg trochu nepríjemný, keď mu hovorí: Vieš, prečo si plakala? Pamätal si, že si bol raz dobrý. Wow. Takéto bystré malé supervýkonné dievča.