Séria Batman: Telltale - Episode 2: Children of Arkham Review

Recenzia: Séria Batman: Telltale - Episode 2: Children of Arkham Review
Jowi Meli

3
On20. septembra 2016Naposledy zmenené:20. septembra 2016

Children of Arkham sa nakoniec dostanú na niektoré skutočne zaujímavé miesta, ale trvá im to príliš dlho - a mnohým zaujímavým príbehovým vláknam od premiéra sa po hernej stránke ani po príbehovej stránke nevenuje náležitá pozornosť. Napriek tomu je pekné vidieť, že sa Bruce Wayne a Batman uberajú takým temným novým smerom.

Viac informácií Séria Batman: Telltale - Episode 2: Children of Arkham Review

Vo svojej recenzii som spomenul Séria Batman: Telltale - 1. epizóda: Realm Of Shadows že sa zdalo byť trochu hlúpe znova si predstaviť smrť Thomasa a Marty Waynovcov, ktorá sa zdala milióntykrát. Som si istý, že je tu pár opozdilcov, ktorí nepočuli tragický príbeh o Batmanovom pôvode, napísal som, ale ... prečo tak bezvýhradne zaseknúť vysvetlenia do dialógu a dať nám ďalšiu iteráciu výrazu „Bruce sa stáva sirotou“ scéna? Netušil som, že uvidím tak skoro slávnu udalosť - celú prvú kapitolu z roku 2006 Batman: Séria Telltale - Episode 2: Children of Arkham sa sústreďuje na to, výber je v konečnom dôsledku znakom tohto celkovo sklamaného vstupu druhého ročníka do Telltale’s take on the Dark Knight.

Scény, ktoré pretiahli dôveryhodnosť alebo inak nedokázali zúročiť dobré nápady, trochu oslabili dobrú vôľu, ktorú som si vybudoval vďaka lákavým vláknam zavedeným v Epizóda 1, ale chvalabohu, veci sa na konci vyzdvihnú o niečo viac. Nemôžem s istotou povedať, či sa Telltale samozrejme z tohto mierneho zakopnutia spamätá, alebo nie, ale to, čo som videl, ma presvedčilo, že zvyšné tri epizódy môžu stále strhnúť strhujúci rozprávačský oblúk.

WeGotThisCoveredBatman: Galéria série Telltale1z16

Teraz, keď som povedal, že celá prvá kapitola sa sústreďuje na vraždu Thomasa a Marty, predpokladám, že som nebol úplne fér. Táto scéna má vyvrátiť očakávania hráčov od bežnej rodinnej scény smrti Waynovcov prostredníctvom odhalenia, ktoré sa vyskytlo na konci prvej epizódy, ale mne sa poprava (bez zámernej slovnej hračky) naozaj zdala nepríjemná. Pretože som sa venoval ponúkaniu väčšinou - recenzie bez spojlerov Batman: Séria Telltale „Nemôžem zachádzať príliš do detailov, ale začnime týmto: Bruce potlačujúci konkrétne podrobnosti o smrti svojich rodičov nie je inherentne zlý nápad a nechať ho preskúmať scénu zániku jeho rodičov, aby opravil celú pamäť, je vlastne akýsi super koncept. A určite, konečné odhalenie môže byť predvídateľné - ale so správnym načasovaním a písaním by to mohol byť celkom príjemný zvrat vo vzorci pre Batman Fanúšikovia.

Prečo potom musí pamäť okamžite preskočiť na najjasnejšiu možnú verziu tejto scény (až po chromé línie, ktoré môžete prakticky povedať skôr, ako to urobia postavy)? Prečo je hrateľnosť taká minimálna a na vyriešenie záhady stačí len niekoľko kliknutí myšou? Stimulácia a prezentácia počas tejto úvodnej kapitoly sú mierne povedané uponáhľané. Očakával som zložitú fantasy sekvenciu, v ktorej som pomocou Batmanovych detektívnych schopností videl vraždu jeho rodičov v novom svetle. To, čo som dostal, bolo niekoľko kliknutí na vopred označené miesta pre super-zjavnú výplatu.

Spomínam tieto konkrétne kritiky, pretože sa do veľkej miery týkajú väčšiny Epizóda 2 Udalosti. Debutová epizóda ma zaujala kvôli potenciálu niekoľkých naratívnych vlákien, z ktorých niektoré sú tu bez okolkov prerušené úplne slabým prevedením v hre aj v rozprávaní. Zrazu máme odpovede na nasledujúce otázky z prvej epizódy - napríklad a) Aký bol záhadný toxín? b) Pre koho vlastne Catwoman pracovala? c) Čo konkrétne plánuje Oswald Cobblepot? a d) Aké je tajomstvo rodiny Waynovcov? - a všetko odpovede sú oveľa jednoduchšie, ako by ste čakali.

Navyše, ich nájdenie nie je ani také uspokojivé, keď sa cítite byť skôr pozorovateľom ako aktívnym účastníkom, je tu isté morálne rozhodnutie, čo je treba preskúmať, a chrčanie, ktoré treba poraziť v QTE, ale všetky tieto časti sú kratšie a menej pútavé ako ich Epizóda 1 náprotivky.

Našťastie sa veci v posledných pár kapitolách opäť oživia. Tu je pár scén, kde môžete vidieť roztomilú dynamiku medzi Bruce Waynom / Batmanom a Selinou Kyleovou / Catwoman a finále, ktoré sa odohráva počas útoku na televíznu debatu starostov medzi Harveyom Dentom a Walterom Hillom, je efektná kombinácia ľahkých výnosov, akčných bojových scén a lákavých možností, ktoré sa rovnajú tým, ktoré sa našli v premiérovej epizóde. Dúfam, že mi Telltale dá v tejto poslednej predpovedi pravdu, ale verím, že bude možné pripraviť sériu menej klikatých a intenzívnejších epizód, keď sa budeme posúvať vpred od tohto bodu.

Batman: Séria Telltale - Episode 2: Children of Arkham je sklamaním, ale iba preto, že veľa vzrušujúcich príbehov, ktoré sa začali v prvej epizóde, sa nevypláca. Rýchla stimulácia a obmedzená hrateľnosť spolu s nedostatkom zamerania a detailov sťažujú prístup k nepochybne fascinujúcemu novému smeru Telltale pre Bruca Wayna a Batmana. Obrázok je však na konci príbehu trochu jasnejší, s energickým finále, takže dúfajme, že nastavil sériu pre krkolomnejšie a sústredenejšie tempo pre zvyšné tri epizódy. Drzim palce!

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PC, ktorú sme dostali.