Recenzia: Recenzia Bastion (PS4)
Shaan Joshi

5
On8. apríla 2015Naposledy zmenené:22. apríla 2015

Keď Bastion vyšiel pred rokmi, vynikal ako jeden z najlepších titulov a rovnako vysoký je aj tentoraz.

Viac informácií Recenzia Bastion (PS4)

17000855452_e26d55e972_o

Ak mi je niečo jasnejšie, tak to je vydanie Bašta na PlayStation 4 ukazuje, ako ďaleko prešiel vývoj nezávislých videohier za posledných pár rokov. Keď vyšla pôvodne v roku 2011, Bašta bola jednou z mála nezávislých hier, ktorá dokázala v Xbox Live Arcade pokročiť, hlavne čiastočne vďaka silnej propagácii propagácie Summer of Arcade. V dnešnej dobe majú indie hry oveľa ľahšiu verziu na konzolách, hlavne Sony objíma nezávislú hernú komunitu s otvorenou náručou.

Teraz budem prvý, kto to prizná, keď to bolo oznámené Bašta bude znovu vydaný, bol som pravdepodobne nadšený viac ako váš priemerný hráč. Uvidíte, ako Vrkoč a Cesta , Bašta je jedným z (mnohých) indie titulov, ktoré ma zaskočili a následne ma neustále vracali po ďalšie roky. Ako predpubertálny tínedžer v predvečer a Call of Duty Uvoľnenie, celú noc som bol hore, aby som si ho stiahol, a (v ohromujúcom zobrazení mojej vášne pre hranie hier) som ho prehral na jedno sedenie. Bašta je tiež jedným z titulov, ktorý vzbudil môj záujem o písanie a recenzovanie videohier, ktorý sa dostal do úplného kruhu, keď som pred pár rokmi dostal príležitosť urobiť s členom vývojového tímu rozhovor.

Potom je vhodné, že konečne mám príležitosť preskúmať Bašta, a aj po všetkých tých rokoch zostáva stále jednou z najlepších hier, aké som kedy hral.

16382176803_75441267aa_o

Prebudením uprostred vesmírnej katastrofy (označovanej ako The Calamity) prevezmete kontrolu nad tichým mužom známym iba ako The Kid. Po krátkom tutoriáli, kde sa naučíte základy boja a pohybu, sa dostanete k titulárnej Bastion: svätyni svojho druhu, ktorá slúži ako miesto stretnutia v prípade katastrofy. Práve tam zistíte, že je úplne bez života, s výnimkou staršieho pána, ktorý sa volá Rucks. Keď sa dozviete, že krajina Caelondia bola zničená, máte za úlohu znovu postaviť Bastion, nájsť a zachrániť ďalších preživších a samozrejme odhaliť záhadu, čo v prvom rade spôsobilo Calamity.

bude sezóna 2 obrancov

Je to pomerne jednoduchá premisa, aj keď je uvedená do života fantastickým písaním a vynikajúcim rozprávaním Logana Cunninghama. Na rozdiel od väčšiny hier vývojár Supergiant Games využíva formu dynamického rozprávania, v ktorom hra rozpráva o menších (a niekedy aj bezvýznamných) akciách. Príliš mnohonásobné spadnutie z úrovne môže nabádať k malému vtipkovaniu, alebo ak si urobíte čas na zničenie malých environmentálnych objektov, budete počuť, ako The Kid na chvíľu zúri. Je to veľmi jednoduchý systém, ale funguje úžasne. Okrem toho, že rozprávač (ktorým je v skutočnosti Rucks) znie ako starý známy kamarát, má hra pocit, že je oveľa osobnejšia, keď sa vaše akcie pri hraní nahlas popisujú, než aby ste vytvorili strnulý scenár s jedným. veľkosť vyhovuje každej mentalite.

Dialóg bokom, Bašta triumfuje aj v prípade, že vás prenesieme do svojho sveta, ktorý bol tak starostlivo prepracovaný a navrhnutý. Napriek pomerne jednoduchému príbehu a malému počtu postáv sa svet Caelondie a okolitých území cíti živý, plný svojej vlastnej kultúry, divočiny, miest a ľudí. Najdôležitejšie však je, že všetko je sprostredkované a vysvetlené tým, ako prirodzene postupujete svetom, namiesto toho, aby ste tradíciu odsunuli na mohutné steny textov alebo zdĺhavé a tupé zvukové denníky. Rozprávač sa tak často vynorí z ticha, aby vás poučil o novoobjavenej zbrani alebo dávno stratenej tradícii. Je to úžasne tempo a ako sa dejové zvraty a odhalenia objavujú smerom k posledným hodinám, Bašta nejako sa mu podarí pretransformovať jeho dosť spomalený príbeh na taký, do ktorého som bol až príliš emotívne investovaný.

16794890607_79a38f982d_o

K tomu všetkému sa pridáva úžasne nádherné umelecké dielo od Jen Zee, ktoré slúži ako silná pripomienka, že umelecký štýl môže ľahko tromfnúť grafickú vernosť. 2D kresba je naplnená výrazným využitím žiarivých a odvážnych farieb a predstavuje pekný kontrast s drsnou povahou väčšiny postapokalyptických hier, ktoré majú tendenciu pôsobiť fádne a zničujúco. Hra tiež vyzerá rovnako ostro ako hra na PlayStation 4, a to čiastočne vďaka natívnemu rozlíšeniu 1080p a nasýtenejšiemu vzhľadu.

Samozrejme, nemohol by som pokračovať bez zmienky o mojej obľúbenej časti Bašta , čo musí byť vynikajúci soundtrack Darrena Korbu. Hudba, ktorá sa prezentuje ako akustický hraničný trip hop, evokuje niekoľko žánrov a prostredí vrátane blues, elektroniky a rocku a niekoľko piesní, ktoré obsahujú texty, je strašne krásnych. Je to jeden z mála soundtrackov, ktoré som po tých rokoch aj naďalej počúval, a nepochybujem o tom, že tak budem robiť aj v ďalších rokoch.

Pokiaľ ide o skutočný „beh a streľbu“, Bašta “ Systémy sú pomerne priame, pretože sa rozhodujú skôr pre prispôsobiteľnosť a rozmanitosť ako pre zložité systémy. Kedykoľvek môžete vybaviť dve primárne zbrane, pričom každá má sadu odomykateľných upgradov, medzi ktorými môžete prepínať bez toho, aby ste sa museli permanentne rozhodovať. S tuctom zbraní, ktoré treba zbierať, Bašta podporuje experimentovanie viac než čokoľvek iné a na rozdiel od iných akčných RPG, zbrane časom nestarnú a nie sú poddimenzované. Držanie sa prvých dvoch odomykateľných zbraní je rovnako životaschopné ako neustále prepínanie záťaže. Neexistuje jednoznačná výhoda použitia boja na blízko nad strelnými zbraňami a naopak.

Okrem zbraní existuje aj systém pasívnych buffov a schopností, ktoré prichádzajú v podobe liehovaru v hre, kde si môžete vybaviť rôzne nápoje a viac odomknúť, keď budete postupovať príbehom a postupovať o úroveň vyššie. Namiesto výberu stanovenej úrovne obtiažnosti na začiatku hry je tu odomykateľná svätyňa, ktorá vám umožňuje vyvolať rôzne modly a bohov. Ak to urobíte, bude to hra podstatne ťažšia, ale získate viac meny a XP. V kombinácii so samostatnými výzvami v oblasti zbraní a vlnovým režimom prežitia je tu veľa vedľajších atrakcií, ktoré vám dajú prácu, vrátane novej hry plus režim, ktorá sa viaže na rôzne konce hry.

Keď sa kredity pred tými rokmi prvýkrát valili, jednoducho som si sadol na stoličku a bol som úplne unesený tým, čo som práve zažil. Aj keď si nájdenie cesty na platformu Sony mohlo vyžadovať niekoľko rokov, Bašta stále stojí ako dôkaz toho, čo môže dosiahnuť malý tím tvorivých a zanietených jednotlivcov, a že videohry ako médium majú nekonečné množstvo potenciálu. Dúfajme, že sa všetci dokážeme držať dosť dlho na to, aby sme videli, čo bude nasledovať.

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PlayStation 4, ktorú sme dostali na kontrolu.

Recenzia Bastion (PS4)
Najlepšie vyznamenania