Recenzia hry Banner Saga 2

Recenzia: Recenzia hry Banner Saga 2
Joshua Kowbel

3.5
On26.04.2016Naposledy zmenené:23. júna 2016

Pri smrti každej postavy vyleptanej do kameňa ma The Banner Saga 2 informoval, aký krehký môže byť život. Ale na bitevnom poli alebo v rozvetvujúcich sa, možno smrteľných rozhovoroch, nechcem nič iné, ako sa znovu vrátiť do sveta tejto hry na hrdinov a znovu zatiahnuť za bábkové nitky.

Viac informácií Recenzia hry Banner Saga 2

Screenshot z filmu Banner Saga 2

z čoho bol meč thanos vyrobený

Poznámka editora: Očakávajte spoilery pre The Banner Saga. Je to dva roky staré.

Hra Banner Saga 2 demonštruje ťažkosti s vypracovaním strednej kapitoly trilógie. Keď som si v doručenej pošte všimol kontrolný kód, hystéria zaplavila moje synapsie prúdmi, bože a nevyslovenými chichotmi. Pokračovanie mojej obľúbenej hry z roku 2014, napadnuté iba Titanfall ? Stoic Studios, neviete, ako dlho som na tento týždeň čakal.

Ale akonáhle som privinul svoje potešenie, moje myšlienky zdobili moje myšlienky. Čo ak Hra Banner Saga 2 nedokáže prekonať prvý? Čo ak to prerobí mechaniku bez toho, aby sa zlepšila alebo na nej stavala, alebo sa prekloní k naratívnemu záveru, ako to často robia druhé diely?

Na štrukturálnej úrovni Hra Banner Saga 2 hrá ako jeho prequel. Stoic rozdeľuje interakcie na tri samostatné časti - dialóg, boj a cestovanie - ale svadobné cesty skončili. Pukliny v tomto manželstve vikingského mýtu, Oregonská cesta , a ťahové taktiky - aj keď môžu byť slabé - sa začali prejavovať.

Úprimne povedané, Stoicov svet už viac zlomenín nevydrží. Hra Banner Saga 2 po smrti Rooka alebo jeho dcéry Alette vezme kúsky a stratu musia niesť na pleciach obaja členovia rodiny a priatelia. Aj krajina je v biednom stave. Starí bohovia zahynuli, čo je zrejmé zo slnka, ktoré nehybne visí na oblohe, keď sa vaša ľudská, varlová a konská karavána túla divočinou škandinávskej inšpirácie.

Príliš veľa žargónu pre vás? Odporúčam dokončiť Bannerová sága za prvé, aj keď krátka rekapitulácia videa urobí skromnú prácu, aby sa nováčikovia dostali do tempa. V opačnom prípade stačí vedieť, že varl vytvorili nebesia ako rasa rohatých obrov (a nemôžu sa rozmnožovať), novonarodený kôň sa podobá kentaurom a obťažuje (golemov z mäsa a kameňa) obťažovaním. mestá a emigranti, zatiaľ čo utekajú.

Toto nie je príbeh o víťazných vojnách alebo rozlúštení záhad zatiaľ nevypovedaných. Hra Banner Saga 2 uprednostňuje prežitie a starostlivosť o utečencov. Na jednej strane máte spoločnosť Rook’s - alebo Alette’s - robiacu všetko pre to, aby sa dostali do Arberrang, ľudského kapitálu nepoškvrneného temnotou, ktorá konzumuje svet. Na druhej strane máte Bolverka, zúrivého varla a dozorcu predavača Ravens, ktorý musí odprevadiť rakvu do mesta opravcov (prečítajte si: mágovia) v Manaharre.

Screenshot z filmu Banner Saga 2 8

Kapitoly príbehu sa striedajú medzi obidvoma konvojmi a Hra Banner Saga 2 evokuje brilantnú agóniu vodcov, ktorí čelia scenárom bez úspechu, keď sa spoločnosť rozpadne. Ale prevzatie velenia nad Bolverkom poskytuje príležitosti byť tým bastardom, ktorého tvoji Havrani zbožňujú. Ak som poškvrnil vysunutú základňu pre jedlo a bez zbraní som opustil ľud, nikto ma nesúdil. Vesmír sa dostal do pekla a Bolverkova autorita prináša medzi šialenstvom malú kontrolu.

Môj vežiak sa však stal vyrážkou po smrti jeho dcéry. In The Banner Saga , Umožnil som Alette vzácnu šancu dokázať sa skôr, ako na ňu narazilo Bellower - nesmrteľný bagrujúci dôstojník - a jeho kladivo. Aj keď Alette vydala šesťhranný šíp, ktorý ukončil generálovu vojnovú cestu, zomrela tiež mojimi rukami. Keby nebolo neskoršieho sna, Rook možno nezmieril svoju nevraživosť a výčitky svedomia.

Ja? Stále som z toho trpký Hra Banner Saga 2 Sa končí. Cítil som sa živo, neľavilo sa mi, keď sa kredity začali pomaly plaziť nahor. Hranica pre túto kampaň sa zdá byť náhodná a nenaplnenie záverečnej bitky prináša otázky, žiadne odpovede. Bez vyvrcholenia sa dej ohýba, až kým sa nezruinuje pri žonglovaní s príliš veľa zloduchmi. Spísal som jedného zbožňovaného hada, temnotu, guvernéra, mágov, pár koňovitých, kráľa - a nezabudnite na banditov, močiarov, bagrov alebo zimu. Začína to byť únavné a zaujíma ma, kto by ma mohol opäť bodnúť.

Vďaka takejto paranoje sú scény medzi dobrými priateľmi o to vzácnejšie. Hra Banner Saga 2 ponúka skutočný okamih prerušenia priateľstva medzi Rookom a jeho najstarším kamarátom a emočné uvedomenie si situácie by ma nezasiahlo tak tvrdo, keby som skočil do tohto pokračovania bez znalosti postáv a toho, čo prekonali . Prial by som si, aby som mohol zmeniť kód hry, aby som udržal svojich najsilnejších bojovníkov - a spojencov - pohromade. Nerozdeľujú sa, pretože chcú. Berú dovolenku, pretože si to vyžaduje osud civilizácie.

Ak ste nedokončili Bannerová sága alebo chcete pokračovať v pokračovaní, Stoic umožňuje hráčom zvoliť si Rook alebo Alette ako pozostalého po prednastavenom svetovom štáte. Pre všetkých ostatných Hra Banner Saga 2 začne, keď fanúšikovia importujú svoje pôvodné súbory na uloženie. Postavy prenášajú štatistiky, schopnosti a doplnky - rovnako ako vaše voľby. Poznanie Rookovho myslenia ešte viac sťažilo tvrdé hovory.

Screenshot z filmu Banner Saga 2 13

vtipálek v novom filme o Batmanovi

Keď sa vydáte na cestu po Arberrang alebo Manaharr, vývojári vám, lídrovi spoločnosti, zveria chúlostivé situácie. Možno majú niekto narodeniny, možno sa zlodej pokúsil ukradnúť hrsť dávok. Páči sa mi to Bannerová sága (a Oregonská cesta , samozrejme), tieto dilemy riešite z očíslovaných argumentov, ktoré ste uviedli, ale tieto textové odpovede maskujú nespravodlivé výsledky. Postavy, ktoré sa zapájajú do bitiek, v poli neumierajú. Zahynú preto, lebo si človek vybral v nejednoznačných dialógových stromoch hry nesprávnu vetvu.

Keď sme prechádzali cez močarisko, okolo môjho karavanu obkľúčilo stádo močiarov. Keď som hľadal mier pred nepriateľstvom, stratil som jedného zo svojich starších bojovníkov, keď sa namiesto mňa prihlásil na cestu. Pretože som zvolil neurčitú reakciu A pred neurčitou reakciou B, bývalý príbuzný muža ho prebehol oštepmi. Inokedy mi nebolo poskytnuté ultimátum. Druhý mág obetoval moje najlepšie kúzlo, aby zastavil ďalšieho nezraniteľného bagra.

Taká je dĺžka života protagonistov v Hra Banner Saga 2 . Dnes tu, zajtra preč. Mohol by som ospravedlniť Stoicov prístup k rozhovorom, ak by tím nemal za sebou ďalšiu hru. Ale prepadnutie priateľov v pokračovaní - ktorého som strávil desiatkami hodín niveláciou - iba na text, ma pobúrilo. Vyhýbal som sa šetreniu - skartovaniu (prebíjaniu záchvatov) a každá smrť dopadla nízkym úderom.

Môže to byť moja nálada, ale nevadilo by mi to Bannerová sága 3 ponúka hráčom ďalší kontext pre ich činy. Ak má meno človeka iba tucet šampiónov, urobte obete jasnejšími. Nech fanúšikovia prevažujú nad potrebami niekoľkých z nich nad mnohými. Nezasahujte do amatérov úplnou smrťou, pretože požiadali jedného utečenca, aby hovoril za iného. Aj tým Bannerová sága Štandardy, to je tvrdé.

Váhu svojich rozhodnutí som znášal aj inde. Necháte karavan zastaviť a študovať podozrivo vyzerajúci kvet, alebo poponáhľajte opozdilcov, sklamanie v ich očiach? Posielate predvoja, ktorý hľadá vodu v labyrinte jaskynných systémov, pričom dobre viete, že sa vaši skauti nemusia vrátiť? Záchranári sa vás pokúsia odvrátiť, keď založíte zásoby, ktoré ostatní chcú pridať do skupiny, a pridajú tak prebytočné ústa do jedla.

Screenshot z filmu Banner Saga 2 10

Nemôžete nič predpokladať. Láskavosť môže viesť ku katastrofe. Drsnosť môže viesť k triumfu. V Hra Banner Saga 2 , čelíte týmto druhom rozhodnutí počas 12-hodinovej kampane, zatínate zuby a prekrížite prsty v nádeji, že ste sa spriatelili so správnymi nasledovníkmi. Niekedy áno a niekedy nie. Niekedy nasmerujete svoj osud, niekedy sa osud pohne podľa rozmarov živlov. Každý rozsudok bol ďalšou záťažou pre moju psychiku.

Je strašné nevedieť, ako najmenšie kompromisy ovplyvnia morálku, zásoby alebo obyvateľstvo vašej skupiny, a veľa rozhodnutí zanecháva trvalé následky. Keď vaše lode prechádzajú okolo uviaznutých mužov a žien na brehu rieky, hodíte im jedlo alebo ich privítate do karavanu? Ak na palubu svojich skifov privediete ďalšie rodiny, nálada sa vám rozjasní. Ale tieto počty sa v búrlivých vodách ukazujú ako kalamitné, pretože kombinovaná hmotnosť zbavuje člny ich agility, či už stáčajú na plytčinu alebo sa kotvia nad vodopádmi.

Príležitostne sa môžete poradiť s členom vášho konvoja o súčasnej situácii, napríklad požiadať údajnú čarodejnicu o overenie totožnosti inej osoby. Ak sa nerozhoduje medzi predpokladaným životom a zabudnutím, dialóg ukazuje milosrdenstvo. Pobozkal som spojencov na rozlúčku vľavo a vpravo dovnútra Bannerová sága , zatiaľ čo pokračovanie ma - zväčša - naplnilo sebavedomím. Nebol som rozpoltený medzi zlými a menej zlými výsledkami, kedykoľvek som zažmurkal.

Už toho budete mať dosť na zvládnutie bez obáv, koho hlava je na sekacom bloku. Rozdiely medzi bojovníkmi a členmi klanu slúžia napríklad väčšiemu účelu, ako tomu bolo uprostred Bannerová sága . Členovia klanu sa teraz zháňajú počas vašich lineárnych ciest a posilňujú denné zásoby. Čím viac členov klanu je vo vašej skupine, tým je úroda masovejšia. Moji príbuzní boli predtým iba číslice, ďalší náhodný faktor, ktorý sa držal nad nulou.

Potrebujete tiež zásoby, aby ste v tábore obnovili morálku a uzdravili zranené postavy. Ak sa zranený nezotaví, sú potrestaní za svoje štatistiky. Pokiaľ ide o bezmenných bojovníkov - pozostávajúcich z ľudí a varlov -, tí minimalizujú straty členov klanu v textovo náročných potýčkach. Múdrym pohybom môžete trénovať viac, kedykoľvek sa stanete, ak máte civilistov nazvyš. Je súčasťou Hra Banner Saga 2 Laná rutina. Čím menej občanov je v rezerve, tým menej potravy vaši spoločníci upratujú.