Recenzia Deluxe Pack série Atelier Arland

Recenzia:Recenzia Deluxe Pack série Atelier Arland
Gabs Tanner

3.5
On23. decembra 2018Naposledy zmenené:27.12.2018

Balíček Atelier Arland Series Deluxe Pack je dokonalým spôsobom, ako zažiť tieto tituly Ateliéru, aj keď toho nie je veľa, čo by lákalo vracajúcich sa hráčov.

Viac informácií

Dielňa Hry sa hrajú do roztomilých dievčat, ktoré sa venujú žánru japonských rozprávok. Tu sa učíme alchýmiu, bojujeme s príšernými príšerami a pomáhame miestnym. Keďže je vo franšíze veľa titulov, môže byť ťažké vedieť, ktoré hry sa majú hrať skôr. Pokúšať sa zmierniť náročnosť tejto voľby je táto reinkarnácia staršej zbierky, Balíček Deluxe série Atelier Arland .

The Ateliér Arland trojica začala život v roku 2009 s Ateliér Rorona: Alchymista z Arlandu . Krátko po tom, čo sme dostali dve pokračovania, Ateliér Totori: Dobrodruh z Arlandu a Ateliér Meruru: Učeň z Arlandu . Za tie roky im bola určite poskytnutá veľká láska. Vylepšené Viac verzie každej hry pridali udalosti, dungeony a kostýmy, ako aj balíček na PlayStation 3, ktorý vyšiel pred niekoľkými rokmi.

Takže, čo s tým Balíček Deluxe potom? Sú to vlastne iba prístavy Viac vydaniach, s čistejším vizuálom a vrhnutou väčšinou DLC, hoci Ateliér Rorona fanúšikovia by si mali uvedomiť, že extra obsah z verzie 3DS nie je zahrnutý. Medzitým Ateliér Meruru nadšenci získajú dve nové udalosti a scénu s koncovými kreditmi. Ako príjemnú novinku je možné tieto tituly kúpiť samostatne alebo za zvýhodnenú cenu Balíček Deluxe zväzok. Nie je potrebné ich absolvovať všetky, ak vám padne do oka iba jeden.

Každopádne Ateliér Arland Hry sa zameriavajú na Roronu, Totoriho a Meruru - každá sa stane učiteľkou ďalšej. Rorona sa jednoducho snaží zabrániť zatvoreniu svojho obchodu s alchýmiou. Totori si kladie za cieľ byť dobrodruhom najvyššej úrovne pri hľadaní svojej stratenej matky. Nakoniec je Meruru princezná, ktorá sa snaží prostredníctvom alchýmie zvýšiť prosperitu vo svojom kráľovstve. Veľmi si vážim, ako vás tieto hry nenútia hrať, aby ste si užili príbehy alebo mechaniku, aj keď to určite dáva ocenenie toho, ako sa svet a postavy vyvíjajú v priebehu času.

Základná hrateľnosť zostáva rovnaká, nech hráte čokoľvek. Začnite objavovaním sveta, zbieraním surovín a bojom s príšerami. Mapa pozostáva z malých oblastí, ktoré je potrebné prechádzať, ktorých množstvo sa počas celej hry zvyšuje. Boj je ťahový, pričom hlavná hrdinka je v porovnaní so svojimi šikovnými spoluhráčkami slabá. Využíva však všetko, čo má v košíku, napríklad bomby a liečivé prostriedky. Nepriatelia tiež vydajú prd, keď zomrú. Nie je to dôležité, som ešte dosť nezrelý na to, aby som si to všimol, pripadal mi vtipný a poukázal na to tu. Nie je začo.

Zhromaždené materiály sa potom môžu syntetizovať spolu pomocou alchýmie. Pomáhajú v boji aj v položkách potrebných na splnenie príbehu a vedľajších úloh. V závislosti od kvality a vlastností originálnych predmetov sa môže konečný produkt zmeniť z hľadiska užitočnosti. Napríklad dva materiály úrovne C, ktoré majú samostatné stopy extra HP a požiarnej odolnosti, môžu mať za následok, že produkt úrovne B bude mať obe vlastnosti. Je to taká hĺbka, do akej sa remeselnícke spracovanie dostane Ateliér Arland hry. V dôsledku toho Arland séria jeden z ľahších vstupných bodov, kvôli budúcim titulom sa alchýmia komplikuje pri zvládaní.

Trochu jedinečnejšou vlastnosťou sú časové limity. Zatiaľ čo je prítomný v iných tituloch, Arland’s Implementácia sa považuje za najväčšiu výzvu. Všetko, čo robíte, zaberá drahocenné množstvo času, od remeselných a prieskumných prác až po znovuzískanie strateného zdravia. Zlyhajte termíny a je po všetkom, pre protagonistov aj pre vás. Mechanik prichádza s menšou voľnosťou, ale tlak dáva oveľa väčšiu pozornosť hrateľnosti.

Ateliér Rorona skutočne slúži ako dobrý prvý záznam na zvládnutie časových lehôt. Neustále termíny umožňujú, aby sa veci dali zvládnuť, a majú výhodu v tom, že dobre odvádzajú pozornosť od všeobecného nedostatku hĺbky. Plnenie vedľajších úloh má aj niekoľko príjemných výhod, vrátane vylepšenia zbraní a statov. Pozor však na pevnú kameru. Je to vlastnosť všetkých troch Ateliér Arland hry, ale je to najpozoruhodnejšie v prvej, ktorú hráte. Pokúšať sa preskúmať 3D prostredia, ktoré obsahujú blúdiace príšery, je dosť nepríjemné, kým si na to zvyknete.

Medzitým Ateliér Totori nedáva viac minimálnych lehôt, ale aby boli dobré, celé tri roky. Je tu viac priestoru na to, čo chcete. Avšak akosi vám zostáva, ako sa vznášate v limbu, kým sa príbeh nerozbehne. Moja hlavná sťažnosť však pochádza z ponúk. Urobia krok späť od jasnosti Ateliér Rorona , dávajúc menej informácií a občas všetko vtesnať dokopy, takže je ťažké čítať. Nemôžem si pomôcť, ale čudujem sa, prečo sa to nezmenilo DX verzie, aby mali noví hráči plynulejší zážitok.

Ateliér Meruru berie tie najlepšie kúsky z predchádzajúcich hier. Dôraz sa kladie na budovanie zariadení pre kráľovstvo, ktoré vám náhodou poskytnú užitočné doplnky, napríklad neziskové strany, ktoré stále získavajú exp. Určite existujú termíny, ktoré treba splniť, ale tentoraz som úlohy plnil, pretože som chcel, nielen preto, že hra hovoril, že musím. Všimnite si však, že som narazil na niekoľko grafických problémov. Iba občasné blikanie obrazovky a nepriateľský závan proti ostatným. Stále je trochu sklamaním z opätovného vydania vylepšenej verzie.

Keď na to príde, Balíček Deluxe série Atelier Arland jednoducho obsahuje porty s aktualizovanou grafikou. Pre vracajúcich sa hráčov je tu málo, zatiaľ čo tí noví vo franšíze by mali lepšie začať s najnovšími titulmi vďaka hlbšiemu obsahu a menej nepríjemným problémom - napríklad pevnej kamere.

To neznamená, že sa zbierka neoplatí hrať. Určite mi to dalo moje Dielňa opraviť pri čakaní na ďalšiu hru, s náladovými postavami a príbehmi, ktoré som spoznal a mám rád. Ak vás teda táto séria baví a zatiaľ ste sa k tejto skupine hier nedostali, Balíček Deluxe série Atelier Arland je takou dobrou výhovorkou, aby sa dostal späť do drážky pre alchýmiu.

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PlayStation 4. Kópiu s kontrolou nám poskytol Koei Tecmo.