Recenzia: Recenzia 4. série pre Američanov
Sam Woolf

4.5
On9. marca 2016Naposledy zmenené:9. marca 2016

Určitá krkolomná vyťaženosť vo štvrtej sezóne Američanov málo odvádza od pocitu, že sledujete začiatok konca najlepšej drámy v televízii.

Viac informácií Recenzia 4. série pre Američanov

Pred vysielaním boli poskytnuté štyri epizódy.

Máme problémy, hovorí Elizabeth Jennings svojmu manželovi začiatkom novej sezóny FX Američania , ktorá bude mať premiéru budúcu stredu. Keď vezmeme do úvahy, ako vyzerá život rodiny Jenningsovcov už tri sezóny, môže si tiež povedať, že vodka je mokrá. Ako manželia, ako rodičia a tajní pracovníci KGB, Philip (Matthew Rhys) a Elizabeth (Keri Russell) žili večne v polievke - alebo skôr v boršči. Ale parný špiónsky roleplay a vriace napätie v studenej vojne boli vždy prílohou predstavenia, prostriedkom na zostavenie skutočných ingrediencií, ktoré robia Američania Najbohatší zážitok zo sledovania televízora, aký je aj v sezóne 4.

Tvorcovia seriálu, Joe Weisberg a Joel Fields, zostavili svoju sériu s takou chytrosťou, akú si pri písaní svojich postáv dovolia. Privítaní kritikmi, zatiaľ čo zostávajú slabé odrazy na radaroch Nielsen, Američania využil svoje prvé dve sezóny na rozprávanie relatívne samostatných rozprávok o sovietskom zbrojárstve. V rámci tohto predstavenia sa vyvinula rozsiahla dokumentácia fascinujúcich agentov a majetku obiehajúcich okolo Jenningsovcov, keď prechádzali okolo Reganovej éry vo Washingtone, DC. Aj keď boli spáchané atentáty a vnikli vojenské základne, najväčšia bomba visela nad hlavami Alžbety. a Philip bol, či by ich tajný život nemohol byť ukrytý pred ich dvoma dospievajúcimi, americkými deťmi.

Keď sa Weisberg a Fields minulý rok rozhodli dodať toto užitočné zaťaženie, výsledky boli zničujúce: dcéra Paige (Holly Taylor) si uvedomila, že jej rodičia sú v najlepšom prípade patologickými ruskými klamármi a šou sa zaoberala dopadom tohto odhalenia. od vtedy. Často sa hovorilo o stalinistickom pláne piatich sezón Američania , takže ak je ešte treba absolvovať prvú tretinu sezóny 4, čaká nás stredná kapitola konečnej koncovky šou. Ako stimul pre spoločnosť FX, aby show mohla rozprávať celý svoj príbeh, a ako dramatická televízia, sa gambit Weisberga a Fieldsa nádherne vypláca.

Sezóna 4 nadväzuje presne na to, kde minulý rok veci skončili, a to z hľadiska deja aj dynamiky. Možno by sme to mali pomenovať Sezóna 3: II. Časť, pretože prvé epizódy tohto štvrtého výletu pokračujú v pretkávaní mnohých a mnohých sprisahaní okolo seba spôsobom, ktorý dáva postavy do situácií, v ktorých sa nedá zvíťaziť. Niekedy to znamená, že si môžeme vychutnať odvážnu lúpež alebo sa ukloniť pri násilnej vražde. Najhlbšie sú však práve tiché kompromisy, ktoré púšťajú každý týždeň postavy, len aby mohli čeliť ďalšiemu. Kto potrebuje krvavý chaos, keď už vaše srdce krváca dosť pre všetkých zúčastnených?

Američania je šou, kde dobre načasovaný a umiestnený podtitul môže zasiahnuť ako húfnica, a zámery sú tak strážené, že časté snové sekvencie tejto sezóny sa často ukážu byť úprimnejšie ako dialóg. Koniec premiéry, Glanders, je ukážkou všestrannosti predstavenia. Založené podozrenia robia z priateľa priateľa. Je to tragická scéna, jednak pre pocity zrady jednej strany, jednak pre vinu druhej strany nad sebeckou chybou odlišnou od tej, z ktorej je obviňovaný. Ale scéna je tiež veľmi napínavá a veselá, keď vidí, že zatiaľ čo agent FBI Stan Beeman (Noah Emmerich) sa chystá prísť s Filipom do rany, neuvedomuje si, že susedská cestovná kancelária má ukradnutú liekovku s chorobou konca sveta. neisto zasadený vo vrecku kabáta.