Recenzia Američanov: Snívajú poštoví roboti o elektrických ovciach? (Sezóna 3, Episode 9)

Lois Smith a Keri Russell vo filme Američania

Vidieť to, ako poštové roboty snívajú o elektrických ovciach? trávim veľa hodiny pozeraním pod kapotu obľúbeného kuriéra všetkých štyroch kolies, urobím si malú záclonu. Ako sme sa dostali hlbšie do tejto sezóny Američania , boli sprístupnené kontrolné obrazovky nových epizód čoraz bližšie k skutočnému vysielaniu naživo. Je zrejmé, že mať čas premýšľať o každej novej epizóde, kým o nej hovoríte, je ideálne, ale nie je to tak Američania niekedy vás nenechá čo povedať bezprostredne po sledovaní každej hodiny.

Som veľmi rád, že na rozdiel od posledných epizód som mal pár dní na rozmyslenie Do Mail Robots Dream of Electric Sheep ?, pretože po prvom pozeraní som mal k tejto epizóde dosť silné výhrady. Interpretovaná tromi dlhými, husto napísanými scénami medzi Alžbetou a ženou, ktorá sa má stať vedľajším poškodením, je hodina tak blízko štrukturálnemu experimentu, aký sme kedy videli Američania . Dnes večer sú postarané o ďalšie záležitosti a hodina pre Alžbetu nie je len jedna dlhá noc duše. Ale v mnohých ohľadoch snívajú poštoví roboti o elektrických ovciach? cítil analogicky ako Breaking Bad Vlastná notoricky známa jednorazovka Fly, ktorá je témou veľkej fľašovej epizódy, ktorú fanúšikovia buď milovali (môj tábor), alebo nenávideli.

Moje počiatočné problémy boli dvojaké: po prvé, celé nastavenie Elizabethinej dilemy sa cítilo vypočítané, pretože to vyžadovalo, aby Jenningsová bola v práci, keď bola v prestrojení (čo nie je prvé, ale vzácnosť), a aby Elizabeth niečo urobila ako z ničoho nič ako vchádzanie v nočnej sove Betty Turner. Po druhé, a čo je problematickejšie, je to, že samotná Betty dokáže čítať ako ľudský podtextový stroj. Predmet alebo zviera môže fungovať ako literárne zariadenie, ale očakávame, že ľudia budú ľuďmi. Čím viac Betty rozpráva, tým viac jej príbeh až príliš dokonale zrkadlí alebo sa dotýka niektorých veľkých tém a zápletiek z tejto sezóny Američania .

Sila toho, o čo sa epizóda chystala, mi po prvom zhliadnutí neunikla, ale prostriedky, pomocou ktorých si získala tento dopad, sa mi zdali zrejmé a tupé, dve prídavné mená, ktoré by som nikdy nevložil do rovnakého PSČ Američania . Keď som si sadol na opätovné pozretie, urobil som krok späť a práve som si pozrel Do Mail Robots Dream of Electric Sheep? ako hodinu televízie. Nie, ďalšia kapitola jedného z mojich najobľúbenejších predstavení, ktoré som tiež nútená každý týždeň rozoberať, snímku po snímke, vlákno po vlákne: iba príbeh, o dvoch ženách vo veľmi zlej situácii.

Vzdialenosť pomohla, možno čiastočne preto, lebo snívajú poštoví roboti o elektrických ovciach? je napísaný (Joshua Brand) ako poviedka a režírovaný (Stephen Williams) s cieľom zdôrazniť priestor. Podstata akcie spočíva v tom, že Jennings dostal chybu do poštového robota spoločnosti F.B.I., ktorý sa chystal opraviť, ale ak to bude všetko, o čom bude ten príbeh, všetko tu sa mohlo odohrať mimo obrazovku. Namiesto toho Brand používa A-zápletku ako akýsi test Voight-Kampffovej pre Elizabeth, keď sa pokúša replikovať a potom prekonať morálne kompromitujúcu situáciu podobnej povahy, s akou sa Philip stretával celú sezónu.

Američania sa neustále zmenšovala o špionážne remeslo a viac o nákladoch spojených s jej zamestnaním. Kedysi ste mohli počítať s jedným veľkým špionážnym kulisou každý týždeň, ale hranica oddeľujúca osobný a profesionálny život Jenningsovcov časom narástla. Áno, mohli sme mať nejaké scény z týchto dvoch skautov v opravovni, čo potvrdzuje, že tam nikto nebude v noci, ospravedlňujúce nedostatok maskovania, ale to by neurobilo dobrú drámu. A stretnutie, ktoré Elizabeth má s Betty, nie je ani náhodou: zvolí si okamih, keď uvidí mušku v masti, odhaliť sa a vziať na seba váhu všetkého, čo bude nasledovať.

Epizódu začína tým, že Elizabeth prerušila väzby na Hansa, ktorý bol sám náhodne vystavený Toddovi minulý týždeň . Hlboký priestor, ktorý poskytujú ich miesto stretnutia, vizuálne určuje na začiatku a na konci scény to, ako bude Hans vždy stáť oveľa viac krokov za Elizabeth, ako by chcel. Uvedomujúc si, že Todd je prekážkou, a príšerne útočí na tajný útok na opačnom konci. Akýkoľvek komický efekt je v tom, že Hansova neschopnosť rýchlo vyschne po brutálnom a namáhavom spôsobe, akým nakoniec zadusí život Todda. V určitých ohľadoch je to ešte nepríjemnejšie zabíjanie, ako keď Reuben v poslednej epizóde zapálil Ventera.

Bolo to, uh ... chaotické. Nešlo to úplne podľa predstáv, neskôr sa slobodne priznáva k Elizabeth. Málokedy sa stane, že vedome odpovie. Hans, ktorý si bezpochyby práve vzal prvý život, sa zhromaždil okolo svojej veci, aby ospravedlnil svoje činy: Moji ľudia ... čo robíme - čo sme urobili čiernym v mojej krajine, je to zlé. Musí to prestať. Neuvedomuje si, že zabitie Todda zobralo niečo Filipovi a čoskoro aj Elizabeth. Philip sa rozhodol dieťa ušetriť, pretože veril, že si zaslúži druhú šancu. Todd možno prežil zvyšok svojho života fanatikom, ale potenciál vykúpenia u kohokoľvek je niečo, čo Filip zúfalo hľadá práve teraz.