Recenzia: Takmer vianočná recenzia
Robert Yaniz ml.

3
On12. novembra 2016Naposledy zmenené:12. novembra 2016

Takmer Vianoce nestanovujú nový štandard pre rodinné prázdninové komédie, ale vďaka ich hereckému obsadeniu a hŕstke nehorázne vtipných momentov sa pre fanúšikov žánru oplatí.

ant man dvd dátum vydania nás
Viac informácií Takmer vianočná recenzia

Zdá sa, že každý rok niektoré štúdio uvedie neškodnú, ale predvídateľnú prázdninovú komédiu zameranú na herecké obsadenie uznávaných hercov (zvyčajne ako nesúrodých členov rodiny) v snahe zužitkovať najúžasnejšie obdobie roka. Filmy ako z minulého roku Milujte Coopers a Vianoce s Kranks sú inteligentné investície pre produkčné spoločnosti z dôvodu ich širokej príťažlivosti a mierneho rozpočtu. Rok 2016 teda samozrejme nie je bez vlastného vydania tohto spoľahlivého trendu. Fanúšikovia týchto filmov by potom mali byť s tohtoročným modelom celkom spokojní: Skoro vianoce .

Film - scenár a réžia David E. Talbert ( Prvú nedeľu ) - sústreďuje sa na Waltera Meyersa (Danny Glover), patriarchu nefunkčnej rodiny. Len pár dní pred prvými Vianocami po smrti svojej manželky sa Walter pokúša spojiť svoje deti so sviatkami. Deti Meyers, ktoré sú zaneprázdnené vlastnými životmi a stále spracúvajú smútok z smrti svojej matky, sa zrazia s ich opätovným stretnutím a nasleduje veselosť. Pre každého, kto niekedy videl vianočnú komédiu v tomto podobnom štýle, je úplne jasné, odkiaľ to je Skoro vianoce sa chystá, to však neznamená, že film niekedy úplne spadne.

Iste, existuje množstvo oblúkov stereotypných charakterov - napätá, nezávislá slobodná matka, ktorá odmieta uznať oprávnenú bakalárku, ktorá sa o ňu stará, otec workoholik, ktorý potrebuje prehodnotiť dôležitosť rodiny - a všetky sekvencie najnižšieho spoločného menovateľa by sa dalo očakávať od rozsiahlej komédie. Tanečná sekvencia, futbal a dokonca aj trochu nadbytočnej melodrámy zahrnujúcej závislosť - to všetko hrá rolu Skoro vianoce , akoby to bola celovečerná adaptácia sitcomu z 90. rokov. Napriek všetkým chybám je však na filme cítiť niečo očarujúce.

V strede toho je nepochybne Glover. Veteránsky herec vnáša do role Waltera také implicitné teplo, že sa diváci nemôžu s ním vcítiť. Srdcom filmu nie je nič z toho Skoro vianoce funguje bez tohto obsadenia a Talbert s rozumom zvolil Glovera, ktorý do filmu vnáša bez námahy horkosladkú kvalitu, ktorá pozdvihuje pomerne nenáročný scenár. Dokonca začne zamestnávať svojich slávnych Smrtonosná zbraň fráza v kľúčovom bode, akoby chcela zdôrazniť faktor nostalgie, ktorý vstupuje do hry vždy, keď je na obrazovke.

späť do budúcnosti netflix jim carrey

Zvyšok obsadenia súboru sa pohybuje od charizmatického po efektívny. Medzi výnimočnými osobami je Gabrielle Union, ktorá prináša svoju prirodzenú charizmu ako spomínaná slobodná matka. Keďže Union je tiež výkonným producentom v Skoro vianoce , prirodzene, ona je jednou z lepšie rozvinutých postáv v skupine, aj keď ju film podivne obťažuje množstvom fyzických komédií. Jessie T. Usher navyše predvádza úroveň šarmu, ktorá tomuto letu smutne chýbala Deň nezávislosti: Oživenie a komici Mo’Nique a J.B. Smoove robia presne to, čo by ste od nich očakávali, ale vďaka tomu prispievajú k najväčšiemu množstvu smiechu filmu.

Zatiaľ čo Skoro vianoce je nakoniec zmiešaná taška pozostávajúca väčšinou z dosť priameho humoru, film má niekoľko okamihov, ktoré skutočne minú hranicu. Nízko závratné ovocie jej komédie a rodinnej drámy jej pomáha ľahko klesať a malo by osloviť mainstreamové publikum, ktoré jednoducho hľadá spôsob, ako odradiť od mnohých rozptýlení v správach. Navyše, Skoro vianoce slúži ako dôveryhodné protiprogramovanie sezónneho veľkorozpočtového programu ( Fantastické zvery a kde ich nájsť , Rogue One: A Star Wars Story ) a ťažší uchádzači o ceny ( Manchester pri mori , Mesačný svit ). S uvádzaným rozpočtom iba 17 miliónov dolárov pomáha Talbertov film udržiavať pri živote strednú verziu nedávnej minulosti Hollywoodu.

Byť si istý, Skoro vianoce neporušuje nijakú novú pôdu. Vo filme nie je nič, čo by presahovalo žáner, alebo by sa cítil obzvlášť chytrý. Aby sme však boli spravodliví, nikdy sa o to nepokúša ani to nehodlá. Namiesto toho vďaka očarujúcemu obsadeniu, ktoré Talbert zhromaždil, film funguje ako zábavná, aj keď jednorazová, prázdninová komédia. Tí diváci, ktorí v tejto sezóne hľadajú originálnejšiu dovolenku, sa môžu lepšie poobzerať inde. Ak je však obsadenie a predpoklad Skoro vianoce upútajte svoj záujem, buďte si istý, že film plní to, čo sľubuje jeho marketingová kampaň: klišé séria gagov, ktoré oživuje talentovaná skupina účinkujúcich, ktorí sú dostatočne odhodlaní pracovať. Nie je to víťaz víťaza, ale Skoro vianoce je dosť blízko na to, aby bol dobrým filmom, ktorý možno ľahko odporučiť.

Takmer vianočná recenzia

Takmer Vianoce nestanovujú nový štandard pre rodinné sviatočné komédie, ale vďaka ich hereckému obsadeniu a hŕstke nehorázne vtipných momentov sa pre fanúšikov žánru oplatí.