Recenzia:Age of Uprising: The Legend of Michael Kohlhaas Review
Sam Woolf

3
On2. júna 2014Naposledy zmenené:2. júna 2014

Vek vzbury: Legenda o Michaelovi Kohlhaasovi je nádherne natočený, dobre rozohraný a rešpektuje chyby. Svoje ťažké meditácie často nechajú inertnými.

Viac informácií Mads Mikkelsen v dobe povstania legenda o Michaelovi Kohlhaasovi

Paul Bartel a Mads Mikkelsen vo filme Age of Uprising: The Legend of Michael Kohlhaas

Vydané na požiadanie a vo vybraných kinách pred pár dňami, to je takmer záruka, že teraz Age of Uprising: The Legend of Michael Kohlhaas už veľmi sklamal niektorých neinformovaných divákov, ktorí očakávajú ďalší skvelý kúsok fantasy schlocku od kráľa zjednávania bin Uweho Bolla. S jeho ústnym nadpisom a plagátmi s mečom spútanou hviezdou Mads Mikklesen, víziou stredovekej mužskosti, by si človek mohol ľahko pomýliť Vek povstania pre meč a čarodejnícky epos triedy B. Ale všetky dôležité hviezdičky tohto boxu, kartón Oficiálny výber v Cannes, sú vašim skutočným indikátorom toho, čo môžete čakať od tohto francúzskeho importu, ktorý ušľachtilo (pri chybe) kráča cestou vysoko zameraného vysokého umenia, nie vysokej fantasy .

Ako ustarostený rodič, ktorý skrýva zeleninu vo večeri Kraft svojho dieťaťa, Vek povstania je len jedným z niekoľkých európskych vydaní v tomto roku, ktoré sa pokúsilo prilákať severoamerické publikum do umeleckého domu pomocou obrázkov a jazyka letných trhákov bez mozgu. Jon Glazer presvedčil divákov, aby sa k nemu pripojili na prehliadke mesta Glasgow, ktorá bola náročná na myseľ Pod kožou, film, ktorý sľuboval a priniesol dostatok nahoty od hviezdnej Scarlett Johansson, ale obklopil ho takmer bezslovnou, psychologicky prenikavou štúdiou postáv, vďaka ktorej bol celý experiment rovnako sexy ako skúška proktológa.

vysvetlil koniec závojového filmu z roku 2017

Pôvodný názov just Michael Kohlhaas pre jeho uvedenie vo Francúzsku v roku 2013 by nás malo trochu uraziť, že romantický príbeh stredovekej pomsty režiséra Arnauda des Pallièresa potreboval upraviť názov tak, aby zodpovedal severoamerickým štandardom, kde zdanlivo každý film musí obsahovať éru vzostupnej trajektórie. Ale dokonca označiť Vek povstania ako príbeh o pomste je zavádzajúci, pretože romantizmus románu Heinricha von Kleista, na ktorom je film založený, nie je taký, aký získate v mnohých severoamerických filmoch. Romantizmus v stredoveku na západ od Atlantiku znamená, že Mel Gibson v modrej farbe tváre podáva divoké a vášnivé prejavy armáde bojujúcej za slobodu proti darebáckemu tyranovi pre Pallièresa, romantizmus znamená zdĺhavú a zložitú úvahu o spravodlivosti, slobode a Bohu, všetko kvôli pár pohmoždených koní.

Mikklesen hviezdi ako Kohlhaas, skromne prosperujúci obchodník s koňmi žijúci v otvorených francúzskych horských krajinách 16. storočiathstoročia. Film sa začína napätým odstupom od ekvivalentu tejto éry mýtneho: bridgekeeper na základe príkazu mrzutého baróna požaduje, aby Kohlhaas ponúkol dva kone ako zábezpeku skôr, ako prejde, ich návrat závisí od získania riadneho povolenia. Kohlhaas to splní, ale vráti sa na barónov hrad, kde nájde svojich koní a ich strážcu zbitých a týraných. Keď barónov vplyv na súd znemožní zákonnú snahu o nápravu, vezme Kohlhaas veci do svojich rúk a svoju manželku a dcéru nechá za sebou, aby zhromaždil ďalších poškodených roľníkov okolo svojej snahy o spravodlivosť násilím.

je elsa gay v zamrznutom filme

Križiacka výprava Kohlhaasa nie je záležitosťou princípu, ale vášne, čo robí z Mikklesena ideálne obsadenie z dôvodov, ktoré presahujú jeho germánske rysy. Mikklesen s pokožkou vyčinenou kožou a zamrznutým výrazom posmrtnej masky vyžaruje stoickú intenzitu, ktorá prináša zmiešaný prístup filmu k mytologizácii a výsluchu jeho subjektu. Kohlhaas je magnetická postava, ak nie osobitná, ktorá sa dá pripodobniť: zatiaľ čo diváka odradí to, ako sa rebel často viac zaujíma o blaho svojich koní než o svojich nasledovníkov a sluhov, veľká časť filmu je venovaná skúmať miesto, ktoré má spravodlivosť pre jednotlivca vo svete sociálnych štruktúr, ktoré fungujú lepšie abstraktne ako v praxi.

Násilie a šerm vo filme sú zriedka priame, často sa odohrávajú mimo plátna alebo zo vzdialenej perspektívy. Je to, akoby sa Pallières obával, že to, že sa dostaneme k akcii, bude podnecovať túžbu po krvi alebo aspoň zrýchlený pulz. Predtým, ako režisér chce hovoriť so svojím fotoaparátom, trávi veľké úseky filmu fotografovaním rozmanitého francúzskeho vidieka a svoje vplyvy dáva najavo vďaka geografii. Pri táborení s Kohlhaasom a jeho milíciami v hlbokom lese film pripomína, potom vyvracia Kurosawu: v r. Sedem samurajov , blázon, ktorý sa pripojí k skupine, sa stane jej bijúcim srdcom, ale Kohlhaas vo svojom pátraní neutrpí nijakých bláznov. V tejto súvislosti má viac spoločného s rytierom Bergman’s prenasledovaným smrťou Siedma pečať a Pallières prináša na stôl viac ako dosť vetrom zmietaných výhľadov a teologizácií, aby podporili porovnanie.

Existujú osviežujúce okamihy, keď sa film zlomí zo zamysleného spánku. Prierez medzi mníškami sa spojil v modlitbe a Kohlhaasovým mužom pripravujúcim horiace šípy na útok na ich kláštor chýba napätie, ale vzájomné porovnanie farieb a svetla dodáva scéne strašidelnú krásu. Medzitým vyvrcholenie filmu, zdržanlivé a statné, ako by mohlo byť, predstavuje to, čo by mohlo byť jedinou vecou, ​​ktorú by bolo možné vtipkovať Vek povstania , rýchle odhalenie účelu zariadenia, ktoré bolo prítomné na celej scéne. V iných prípadoch režisér zistí, že nie je dostatočne vybavený na to, aby skryl rozpočet filmu, alebo predznamenáva všetku jemnosť širokého meča v zadnej časti hlavy, ale tieto neúmyselné prestávky od existenčného prežúvania vám pripomínajú, o koľko sú relatívni ľudia chybnými ľuďmi. než sú ako ideologické šachové figúrky.

Príliš často sa však stáva, že film zapadne do svojej vlastnej spravodlivosti, ktorá nemá obviňovať Pallièresa ani ostatných tvorcov pôžitkárstva, ale iba povedať, že Vek povstania Angažovanosť v didaktických postavách namiesto dynamických je unavená počas dvoch hodín. Je zrejmé, že prvá skutočná emocionálna predohra filmu nevznikne, keď sa Kohlhaas vráti z dlhej cesty za rodinou, alebo keď strávi vášnivú chvíľu so svojou ženou, keď zistí, že jeho majetok bol zneužitý vyššou autoritou, ktorá hudbu nafukuje, toto podnecovanie k porušovaniu spoločenských zmlúv, ktoré je neprávom a vyžaduje si nápravu, všetky ďalšie úvahy sú prekliate. Rovnako ako jeho hrdina, Age of Uprising: The Legend of Michael Kohlhaas je rigidná a nedochádza k nej, takže je hodnejšia úcty ako priamej adorácie.

recenzia legendy zajtrajšej sezóny 3

Age of Uprising: The Legend of Michael Kohlhaas Review