Recenzia: Ace Combat: Assault Horizon Legacy + recenzia
Shaan Joshi

3
On19. februára 2015Naposledy zmenené:19. februára 2015

Len s niekoľkými drobnými doplnkami je ťažké odporučiť Ace Combat: Assault Horizon Legacy + komukoľvek okrem tých najodpornejších fanúšikov.

Viac informácií Ace Combat: Assault Horizon Legacy + recenzia

Obrazovka ACAHL + 5

Ak ste niečo ako ja, možno ste urobili dvojnásobný úlovok, keď ste zahliadli najnovší titul v Boj proti esu série. Je to určite nepríjemné a okrem toho, že ste fanúšikmi série, je dosť ťažké rozlíšiť, kde presne táto položka stojí, v porovnaní s jej bratmi.

Rýchle vyhľadávanie Google prinieslo niekoľko zaujímavých výsledkov. Najprv sa ukáže, že Ace Combat: Assault Horizon Legacy + nesúvisí s vanilkou Assault Horizon , ktorá bola od niekoľkých rokov exkluzívna pre konzoly a PC. Namiesto toho Assault Horizon Legacy + je (pre nedostatok lepšieho termínu) opätovné vydanie roku 2011 Assault Horizon Legacy, ktorý bol zase remakom titulu z roku 1997 Ace Combat 2. Okrem hodiny dejepisu je najpálčivejšou otázkou to, čo presne bolo pridané alebo zmenené Assault Horizon Legacy +?

Bohužiaľ nie veľa.

Predtým, ako sa dostanem do mizerného zoznamu zmien a doplnkov, je dôležité si to uvedomiť Assault Horizon Legacy + je v jadre stále pomerne slušná hra, hlavne preto, že je takmer identická s vanilkovou verziou, ktorá vyšla koncom roka 2011. Hra obsahuje príbehový režim (doplnený o klišé sprisahania zameraného na regionálny konflikt), ktorý sa môže pochváliť necelými 25 misiami, s každý má približne 10 minút. Je perfektne vhodný pre malé stretnutia typu pick-and-play a zatiaľ čo sa príbeh dá objasniť za niekoľko málo hodín, existuje motivácia opakovať si hru, pretože niektoré misie sú uzamknuté za odbočujúcimi cestičkami.

Obrazovka ACAHL + 10

Aj napriek niekoľkým extra režimom mimo hlavnej kampane Assault Horizon Legacy + sa väčšinou zameriava na zostrelenie všetkého pred vami, aj keď ste náhodou na eskortnej alebo ochrannej misii. Nie je to úplne nudné, ale aj pri nespočetnom množstve lietadiel, z ktorých si môžete vybrať, inherentné opakovanie začína tento zážitok pomerne rýchlo zvažovať. Ak ste dobrodružný typ, je možné zapnúť alebo vypnúť vyššie ťažkosti a klasický režim ovládania (čo poskytuje realistickejšiu schému ovládania), aj keď predvolené nastavenia pravdepodobne oslovia väčšinu potenciálnych hráčov.

Je to tá istá hra, ktorá sa šíri už viac ako tri roky a nové prírastky vyhovujú skutočne iba tým, ktorí sa rozhodli pre nový Nintendo 3DS. Hra tentoraz podporuje druhú analógovú páku, ktorá umožňuje plynulejšie a kultivovanejšie ovládanie vášho lietadla. Toto je samozrejme natívne podporované v novom Nintendo 3DS, ale čo je ešte viac mätúce, je to, že teraz môžete zvoliť použitie Circle Pad Pro, ak náhodou hráte na bežnom 3DS alebo 3DS XL. Nikdy sa nestarám o to, aby som si sťažoval na ďalšie (a užitočnejšie) kontrolné schémy, ale je to trochu ošiaľ, prečo trvalo viac ako tri roky, kým som získal podporu pre umierajúcu perifériu. O to viac je neprehľadné, prečo by to nemohlo byť poskytnuté ako bezplatná aktualizácia alebo oprava, na rozdiel od maloobchodnej verzie s plnou cenou.

Druhý prírastok prichádza v podobe amiibo, svojráznej a očarujúcej línie figúrok, ktorú Nintendo objíma pri mnohých svojich tituloch. Nový 3DS má schopnosť skenovať amiibo cez spodnú dotykovú obrazovku, čo umožňuje hráčom odomknúť niekoľko trysiek s tematikou Nintendo jednoduchým skenovaním kompatibilnej figúry. Ak náhodou nevlastníte nový 3DS, táto funkcia nebude k dispozícii, kým Nintendo nevydá skenovacie periférie pre staršie modely 3DS, aj keď ako cenu útechy je možné niektoré (ale nie všetky) nové lietadlá odomknúť v hre, bez potreby amiibo.

F14D aircraft_Link_c1_01

Ak náhodou používate nový 3DS, môžete využiť superstabilné 3D, ktoré vyzerá skvele v akcii. Napriek tomu Assault Horizon Legacy + obsahuje rovnakú grafiku z rokov minulých, a hoci to vyzerá dobre, na malej obrazovke sa stratí veľa detailov. Vizuály sú často rozmazané a ťažko sa na ne dá zamerať.

Je stále ťažké odporúčať Ace Combat: Assault Horizon Legacy +, aj keď máte nový 3DS a niekoľko amiibosov, ktoré môžete využiť. Aj keď nový 3DS ťaží z vylepšenej schémy ovládania a stabilného 3D, stále ide o tú istú hru, ktorá prišla a odišla, a väčšina by radšej sledovala pôvodnú verziu za vhodnejšiu cenu, ako by mala ostreľovať plnohodnotný titul, ktorý stiera hranicu medzi opätovným vydaním a chytením peňazí.

Táto recenzia je založená na exkluzívnej verzii hry Nintendo 3DS, ktorú sme dostali na kontrolu.