Abraham Lincoln: Recenzia lovca upírov

Recenzia: Abraham Lincoln: Recenzia lovca upírov
Jonathan R. Lack

dva
On21. júna 2012Naposledy zmenené:3. januára 2013

Abraham Lincoln: Hunter upírov sa ani zďaleka nevyrovná zábavnej a hlúpej povahe svojej premisy. Film je nudný, humorný a škaredo vyzerajúci.

Viac informácií Abraham Lincoln: Recenzia lovca upírov

Nie je možné nijako brať príbeh o Abrahamovi Lincolnovi, ktorý bojuje proti upírom vážne. Verím, že toto je zásadná pravda, na ktorej sa všetci môžeme zhodnúť. Premisa nevzbudzuje predstavivosť svojimi dramatickými možnosťami, ale odvážnym pocitom opustenia. Myslím, že táto myšlienka by najlepšie poslúžila ako palivo pre divoko spútaný horor na úrovni B.

riaditeľ Timur Bekmambetov a spisovateľka Seth Grahame-Smith nesúhlasím s mojou analýzou, pretože Abraham Lincoln: Lovec upírov sa hrá 100% priamo od začiatku do konca. Je to tak vážny film o zabíjaní prezidentských upírov, aký kedy bude existovať, a nikde nenájdete kopu humoru typu „jazyk v tvári“ alebo žmurknutie sebauvedomenia. Tón je úplne pochmúrny, hudba temná a náročná, postavy slávnostné a príbeh zakorenený v dramatických historických udalostiach. Zo všetkých smerov, ktorými sa tvorcovia mohli vydať, sa týmto materiálom mohli venovať Abraham Lincoln: Lovec upírov ako čestná dráma je zdaleka najpodivnejšia voľba, akú mohli urobiť.

Je takmer samozrejmé, že tonálne rozhodnutie nefunguje. Nie na jednu sekundu. Ako sme už uviedli vyššie, jednoducho nie je možné brať tento príbeh vážne. Výsledkom je, že celý film vyzerá ako nepríjemne dôležitý a občas hluchý. Je to najjednoduchšia a najzrejmejšia chyba filmu, ale je to taká zastrešujúca a všadeprítomná chyba, ktorá znižuje všetky ďalšie aspekty filmu.

Zoberme si napríklad Bekmambetovovu akčnú choreografiu. Muž môže bezchybne vyrábať kulisy naplnené skutočnými vzrušeniami a veľkými prekvapeniami, a čo je dôležitejšie, skutočne milujem jeho víziu toho, ako Lincoln bojuje s upírmi. Vyzbrojený sekerou, nožom, striebornou guľkou a vlastnou fyzickou zdatnosťou je Bekmambetovovo vyobrazenie Lincolna, ktorý kope zadok, vizuálnym zázrakom. Bojové sekvencie sú vykonávané bezohľadným opustením. Každá bitka je stále bláznivejšia a bláznivejšia, až kým 50-ročný Lincoln neuteká o život na vrchole série padajúcich vagónov.

Kedykoľvek poctivý Abe siahne po svojej sekere, vypláva na povrch zábava skrytá v tejto praštěnej premise. Namiesto toho, aby sa tieto sekvencie cítili skutočne povzbudzujúco, sú skutočne na mieste. Zvyšok filmu je taký smrteľne temný a príliš dramatický, že v rámci dobre zabehnutého tónu filmu nemá zmysel, aby Abe Lincoln a priatelia mohol bojuj takto. A to vysáva všetku zábavu z jedného prvku filmu, ktorý má šancu byť skutočne zábavný.

Mimo krvavých bitiek nás Smith a Bekmambetov žiadajú, aby sme do týchto postáv skutočne investovali, a táto pokrivená historická rekreácia od Lincolna, ktorý sa pomstil za vraždu svojej matky, Abeho a Mary Toddy smútiacich nad ich zosnulým synom, na niekoľko „vážnych“ diskusií o otroctve, tieto pokusy o drámu im neustále padajú na zem.

Najviac ma trápi filmové vyobrazenie samotného Lincolna. Existuje tematické vlákno, ktoré si bude história pamätať Abeho ako legendu, nie ako človeka, ale film zodpovedá nášmu kolektívnemu zbožšteniu Abrahama Lincolna. Podporuje oslobodenie otrokov od mladého veku, má najlepšieho afroamerického priateľa a neustále križuje za rovnaké práva.

Toto je samozrejme obraz, ktorý mnohí z nás majú pre šestnásteho predsedu, a je to pochopiteľné. Je - podľa môjho názoru nepochybne - najväčším prezidentom v amerických dejinách, a preto sa snažíme ignorovať jeho vlastnú ľudskú kapacitu pre osobné nedostatky a sebazdokonaľovanie. Toto robí aj film. Lincoln nie je muž, ale superhrdina.

Ale pre mňa je Lincoln osobnosť, ktorú sa oplatí oslavovať nie preto, že by magicky zostúpil z výsosti, aby oslobodil otrokov, ale preto, že to bol nedokonalý človek narodený do strašne nespravodlivého sveta a časom si našiel odvahu vstať proti útlaku. Lincoln slávne povedal, na začiatku občianskej vojny, že Keby som mohol zachrániť Úniu bez oslobodenia otroka, urobil by som to, a keby som to zachránil oslobodením všetkých otrokov, urobil by som to. Do vojny nevstúpil na odyseu pre ľudskú spravodlivosť. Jeho príbeh je inšpiratívny, pretože ako vojna pokračovala, a keď sa viac oboznámil s problémami, ktorým čelí jeho krajina, rozhodol sa, že na prvom mieste musí byť morálka, aj keď to malo za následok jeho prezidentovanie a víťazstvo Severu. To je moc a význam proklamácie emancipácie. Dokonca by som tvrdil, že Lincoln, ktorý sa ujal funkcie, by nebol schopný doručiť gettysburskú adresu. Muž musel prežiť vojnové a prezidentské skúšky, aby dospel do bodu, keď tieto slová môžu rezonovať v jeho vlastnom srdci a počas celej histórie dejín.

Komplexný ľudský Lincoln je Lincoln, ktorého považujem za hrdinu. Abraham Lincoln: Lovec upírov predstavuje štylizovanú verziu Lincolna, amerického Boha. To by samozrejme nebol problém, ak by bol film predstavený ako zábavný, hlúpy horor, aký by asi mal byť. Ale ako som už povedal, Smith a Bekmambetov chcieť aby sme ich príbeh brali vážne a zúfalo chcú, aby sme investovali do ich verzie Lincolna. Ja osobne o to nemám záujem. Lovec upírov alebo nie, zjednodušená, idealizovaná verzia Lincolna, ktorý začal život ako bezchybný križiak, o ktorom si myslíme, že nie je ten, kto má významné miesto v histórii nášho národa.

To nepomáha Benjamin Walker je plochý nudné v titulnej úlohe. Určite to nie je zlý výkon, ale určite je to nudný výkon, zbavený charizmy alebo silného zastúpenia na obrazovke. Nedostatok vitality v postave len zvyšuje pocit bez života človeka a presvedčivejší herec mohol ísť dlhou cestou k uplatneniu zážitku. Stačí sa pozrieť na čo Mary Elizabeth Winstead robí s Mary Todd Lincoln. Je to plytká, podpísaná časť, ale robí postavu zaujímavou a príťažlivou podľa svojich najlepších schopností. To isté sa dá povedať o Anthony Mackie, kto je jeho obvyklé očarujúce ja, ale inak sú zvyšok obsadenia a postáv mokré rezance, ktoré nezanechajú žiadny alebo žiadny dojem. Dokonca aj upírom chýba sústo, ak odpustíte slovnú hračku.

Priľnavosť filmu k histórii je rovnako nepríjemná, keď sa občianska vojna zmätočne vrhla do upírskeho príbehu v poslednom dejstve. Vedú upíri Konfederáciu? Infiltrovali sa tak hlboko do americkej vlády? Ak sú náchylní na slnečné svetlo, ako bojujú so severom za bieleho dňa? Akú úlohu majú v plánoch upíra otroci? Bojujú dosť tvrdo, aby udržali svojich otrokov nabok, ale k čomu dobrému prispieva rasová diskriminácia pre nemŕtvych? Dej má viac dier ako ktorákoľvek z obetí upírov.

Je tiež potrebné poznamenať, že vizuál je mimoriadne škaredý, aj keď by to mohol byť vedľajší produkt procesu 3D. Je tu zobrazená slušná hĺbka, ale digitálny charakter 3D dodáva snímkam drsný a pochmúrny lesk. Veľké množstvo jemných detailov, na ktoré sme pri divadelných projekciách zvyknutí, takmer úplne absentuje, rám preberá rozmazané pozadie, veľké digitálne artefakty a črty tváre s vylepšenými okrajmi. Spolu s vyblednutými farbami a krikľavými odtieňmi niektoré úseky dokonca vyzerajú strašidelne a pripomínajú analógové video. Ak je to budúcnosť digitálneho filmovania vo formáte 3D, tak si to spočítajte. 35 mm je svety lepšie ako toto.

Nemôžem povedať, že som mal veľké očakávania Abraham Lincoln: Lovec upírov. Ako si mohol? Ale s takým hlúpym názvom a premisou som očakával prinajmenšom niečo, čo je nezabudnuteľne zábavné. To, že sa Smithovi a Bekmambetovovi nejako podarilo dosiahnuť, aby bol film taký nudný, ušatý a nezabudnuteľný, je celkom úprimné. Film je sklamaním, ale nie taký, ktorý budem mať problém vyhodiť z hlavy.

Abraham Lincoln: Recenzia lovca upírov
Sklamanie