The 100 Review: Contents Under Pressure (Sezóna 1, Episode 7)

the-100

CW za posledných pár rokov absolvovala veľa koncertov. Niektorí z nich uviazli, ale väčšina, žiaľ, nikdy nenašla svoje špecializované publikum. 100 nespadá do tejto kategórie. Aj keď to začalo trochu rozkolísane (ako to väčšina sérií robí), počas posledných siedmich epizód autori naďalej ponúkali fanúšikom niečo, na čo sa môžu tešiť, a tým pádom aj dôvod na ďalšie sledovanie, čím sa vytvoril základ pre stovku nielen prežiť na obrazovke, ale aj mimo nej.

100 opäť vrhá vašu hlavu najskôr do silnej vrstvy emócií v tohtotýždňovej epizóde Obsah pod tlakom. Napätie na Arche aj na zemi dosiahlo bod zlomu, keď Raven (Lindsey Morgan) nadväzuje kontakt s Archou a rozbíja ilúziu, že nedávne obete na životoch boli nevyhnutnosťou. Toto spoločné vlákno, poháňané zúfalstvom, keď sa vonku varí hurikán a život Finna (Thomas McDonell) je v rovnováhe, vytvára pozoruhodnú situáciu pre Clarka (Eliza Taylor) a Raven, ktorí upadli do nepríjemného spojenectva, jedného z mnohých, 100 ustanovil.

Najpútavejšou alianciou je zatiaľ aj tá, ktorá sa zdá, že letí najďalej pod radarom. Clarke a Bellamy (Bob Morley), ktorí sú zapojení do mocenského boja od pristátia lode na Zemi, sa opakovane obracali o platnosť. Okolnosti umožnili, aby toto priateľstvo zostalo v rozhodujúcich okamihoch nepovšimnuté. A pri absencii úsudku a rovnako ničivého tlaku kolegov dokázali zdieľať niektoré skôr osobné chvíle bez pozorného oka ktoréhokoľvek z Bellamyho nasledovníkov alebo rovnako z Clarkových obdivovateľov.

Bellamy možno zaujal pozíciu neoficiálneho vodcu, ale jeho vláda sa nezaobišla bez jedinečného súboru problémov. Mnohé z nich boli vyriešené vďaka jeho zdravému oceneniu Clarkových lekárskych schopností, zatiaľ čo zvyšok sa točil okolo nevyslovenej viery v jej perspektívu. Je zrejmé, že to tak nie je vždy, ale dokonca aj uprostred rozhodovania s trochu tragickými následkami vstúpila do hry Clarkova rada. Aj keď niekedy môže byť Clarke trochu na strane brúsenia a Bellamy v protiklade k strane neprimeranej, zdá sa, že sa odrážajú medzi stojacimi na zemi a padajúcimi obeťami pod kontrolou druhého.

V dnešnej večernej epizóde Bellamy tento bod ešte raz dokazuje - žiada Clarka o povolenie poraziť uzemňovača a dať mu protijed. Keď sa ľahko ignoruje názor všetkých ostatných, najmä Octavia (Marie Avgeropoulos), v súvislosti s ich rastúcim prepojením je niečo, vďaka čomu si Clarke povie osobitnú zásluhu.